جاده ابریشم دوباره احیا خواهد شد؟

جاده ابریشم دوباره احیا خواهد شد؟

اقتصاد > صنعت - ایرنا نوشت: رییس کمیسیون مشترک ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا می گوید ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا قصد دارند طی دو سال آینده به سوی برقراری تجارت آزاد گام بردارند.

محمود واعظی صبح امروز در دیدار با آندره اسلپی نیوف وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا ضمن اعلام این موضوع افزود: دولت یازدهم به توسعه همکاری با کشورهای منطقه توجه ویژه ای دارد و بر این اساس، به دنبال افزایش همکاری ها با اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا هستیم.

وی در ادامه به تشریح مذاکرات با هیات اوراسیا پرداخت و اظهار داشت: در این نشست، درباره کریدور شمال به جنوب و احیای جاده ابریشم رایزنی هایی انجام شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: اوراسیا از زمان تشکیل تاکنون روند تکاملی را طی کرده و فعالیت های آن پیوسته افزایش یافته است.

واعظی افزود: اتحادیه اقتصادی اوراسیا به گسترش همکاری ها با کشورهای مهم آسیایی مانند چین، هند و ایران توجه ویژه ای دارد.

رییس کمیسیون مشترک ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: باتوجه به تحریم روسیه توسط کشورهای غربی و اروپایی، مسکو واردات برخی کالاها از جمله محصولات کشاورزی از اروپا را ممنوع کرده که این موضوع بازار مناسبی را برای ایران فراهم کرده است.

واعظی اظهار داشت: همچنین در این نشست، درباره کاهش تعرفه ها و افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی مذکراتی انجام و قرار شده توافقنامه هایی میان ایران و این اتحادیه امضا شود.

واعظی افزود: همچنین قرار است در گام نهایی برای توسعه روابط ، ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا به سوی برقراری تجارت آزاد گام بردارند.

وی ادامه داد: دو طرف توافق کردند که نمایندگانی را برای پیگیری توافق ها و تسریع در گسترش روابط تعیین کنند

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا