بهترین انتخاب‌ها در محدوده 500 هزار تومان

بهترین انتخاب‌ها در محدوده 500 هزار تومان

شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌همراه، معمولا برای فروش بیشتر در بازار، گوشی‌های میان‌رده‌ با سخت‌افزار و شکل و شمایل‌های متفاوت را معرفی ...

شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌همراه، معمولا برای فروش بیشتر در بازار، گوشی‌های میان‌رده‌ با سخت‌افزار و شکل و شمایل‌های متفاوت را معرفی می‌کنند. این گوشی‌ها معمولا با قیمت‌های متفاوت به بازار عرضه می‌شوند تا پاسخگوی هر سلیقه و بودجه‌ای باشند. در ادامه بهترین گزینه‌های انتخابی در محدوده 500 هزار تومان را جمع آوری نموده ایم که طیف بسیار زیادی از دارندگان گوشی همراه را پوشش میدهد .

442rgh0x09kxot4ov8oo.png

Huawei Ascend G730 Dual SIM

در سال‌های اخیر، گوشی‌های هواوی جایگاه خوبی در کشورمان پیدا کرده‌اند. این گوشی‌ها در ابتدای ورود به بازار ایران، قیمت بسیار پایینی داشتند و البته امکاناتشان هم چندان چشمگیر نبود؛ اما اکنون، پس از گذشت چند سال از ورود این تلفن‌ها به بازار ایران، سازنده‌های چینی از جمله هواوی توانستند نام خود را در کنار سازنده‌های بنامی چون سامسونگ و ال‌جی مطرح کرده و جایگاه خود را در بازار ایران تثبیت کنند. هواوی که تخصص ویژه‌ای در تولید گوشی‌های میان‌رده دارد، این بار محصولی با قامتی بلند تولید کرده است. این گوشی که هواوی اسند G730 نام دارد، به نسب قیمتش، امکانات خوبی را یدک می‌کشد. ظاهرا شرکت هواوی به خوبی فهمیده که علاقه‌ی مردم به گوشی‌هایی با صفحه‌نمایش بزرگ روز‌به‌روز، رو به فزونی است؛ از این رو، این شرکت یک صفحه‌نمایش بزرگ 5.5 اینچی از نوع IPS LCD برای G730 انتخاب کرده است؛ پس به راحتی می‌توان این محصول هواوی را به لیست فبلت‌ها اضافه کرد. این صفحه‌نمایش رزولوشن خوب 540 در 960 پیکسل دارد که معادل تراکم پیکسلی 200ppi است. از صفحه‌نمایش که بگذریم، به سخت‌افزار این چینی خوش‌ساخت می‌رسیم. یک پردازنده‌ی 4 هسته‌ای از نوع Cortex A7 برای این اسمارت‌فون در نظر گرفته شده که قادر است دستورات را با سرعت 1.3 گیگاهرتز پردازش کند. در کنار این پردازشگر قدرتمند، رم یک گیگابایتی بر روی چیپ‌ست G730 قرار گرفته که کاملا مناسب است. در واقع پوئن مثبت در حافظه‌ی این اسمارت‌فون، میزان حافظه‌ی رم آن است که به‌راحتی اکثر نیازهای کاربران را بابت مالتی تسکینگ بر طرف می‌کند.

ztg6eycbeq8xuyrfmlpt.jpg

در ادامه‌ی بحثمان درباره‌ی حافظه، باید بگوییم که حافظه‌ی داخلی این گوشی 4 گیگابایت و برای هر کاربری کم است. پشتیبانی از حافظه‌ی جانبی microSD هم مانند بسیاری از گوشی‌های اندرویدی دیگر در G730 آورده شده است که به وسیله‌ی آن می‌توانید تا 32 گیگابایت حافظه‌ی این گوشی را افزایش دهید و نگرانی‌تان را بابت کم بودن حافظه‌ی داخلی برطرف سازید. همچنین شرکت هواوی برای این تلفن هوشمند خود از یک دوربین 5 مگاپیکسلی در پشت (به عنوان دوربین اصلی) و یک دوربین VGA در جلو (به عنوان وب‌کم) استفاده کرده است. اندازه‌ی تصاویر دوربین اصلی این محصول، 2592 در 1944 پیکسل است که کیفیت نسبتا خوبی را به همراه دارد و نسبت به گوشی‌های قبلی همین شرکت نظیر G610 بهتر شده است. قابلیت چشمگیر دوربین این گوشی به فیلم‌برداری آن مربوط است که می‌تواند با کیفیت 1080p معادل با FullHD و با سرعت 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. از لحاظ سیستم‌عاملی، G730 یک گوشی نسبتا به‌روز و به نسخه‌ی 4.3 اندروید مجهز است. همچنین رابط کاربری مخصوص این شرکت به عنوان پوسته‌ای برای این سیستم‌عامل در نظر گرفته شده است. در آخر یک باتری نسبتا ضعیف با توان 2300 میلی‌آمپر ساعت از نوع لیتیوم یونی برای این گوشی هوشمند استفاده شده است که می‌تواند تا 200 ساعت در حالت استندبای شارژدهی کند. باید گفت که G730 از نظر امکانات راضی کننده است؛ اما چیزی که سبب می‌شود کاربران در خرید این اسمارت‌فون وسوسه شوند، قیمت بسیار مناسب آن است. از آنجایی که هیچ محصولی عاری از عیب نیست، این محصول هم دارای چند عیب کوچک است که اهمیت آن‌ها بسته به نیاز کاربران می‌تواند سنجیده شود. در کل، G730 را گوشی باارزشی می‌دانیم که می‌تواند خریدی مقرون‌به‌صرفه به شمار آید.


442rgh0x09kxot4ov8oo.png

LG L90 D405

شرکت ال‌جی هم برای در دست گرفتن بازار میان‌رده‌ها در سال 2014، سری گوشی‌های خود با پیشوند L را معرفی کرد. ال‌جی این سری را با معرفی گوشی‌های L40، L70 و L90 شروع کرد و این روند را با گوشی‌های L30، L50 و L80 ادامه داد. گوشی ال‌جی L90 بهترین گوشی‌ سری L به شمار می‌رود. این گوشی که از پلاستیک ساخته شده، در حدود 10 میلی‌متر ضخامت و 126 گرم وزن دارد. ال‌جی، L90 را به نمایشگری 4.7 اینچی با رزولوشن 960 در 540 پیکسل و تراکم 234 پیکسل مجهز کرده است. این نمایشگر از نوع LCD و با فناوری IPS ساخته شده و برای محافظتش از گوریلا گلس نسخه‌ی 2 بهره برده‌اند. برای L90، 8 گیگابایت حافظه‌ی داخلی و 1 گیگابایت رم در نظر گرفته شده است.
 

b7lu5socvhw2vt1kmt.jpg


همچنین در این گوشی امکان استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی تا حجم 32 گیگابایت وجود دارد. از دیگر مشخصات سخت‌افزاری این گوشی، می‌توان به تراشه‌ی میان‌رده‌ی اسنپ‌دراگون 400 اشاره کرد. به لطف این تراشه، L90 از دو سیم‌کارت و شبکه‌ی 3G پشتیبانی می‌کند. همچنین در این گوشی امکان استفاده از بلوتوث، رادیو و Wi-Fi مهیا شده است. برای مکان‌یابی هم، امکان استفاده از A-GPS و GLONASS به وجود آمده است. گوشی L90 دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی و دوربینی سلفی با رزولوشن VGA دارد. این گوشی به سیستم‌عامل اندروید کیت‌کت نسخه‌ی 4.4 و رابط کاربری معروف LG UI مجهز شده است تا بتواند، بهترین تجربه‌ی کاربری را در مقایسه با سایر میان‌رده‌ها، ارایه دهد. برای ال‌جی L90 باتری 2540 میلی‌آمپرساعتی از نوع لیتیوم-یون درنظرگرفته شده که قابلیت تعویض توسط کاربر را دارد. این گوشی در رنگ‌های سفید و مشکی به بازار عرضه شده است.


442rgh0x09kxot4ov8oo.png


Samsung Galaxy Grand Prime

شرکت سامسونگ در فاصله‌ای کوتاه پس از عرضه و فروش موفقیت‌آمیز گوشی «سامسونگ گلکسی گرند پرایم» (Samsung Galaxy Grand Prime)، تصمیم به عرضه‌ی نسخه‌ی جدیدی از این گوشی گرفت. گوشی جدید با مدل SM-G531 به بازار عرضه شده است و در مقایسه با نسل قبلی یعنی مدل SM-G530، تفاوت‌های کوچکی دارد. این تفاوت‌ها به ظاهر گوشی مربوط نمی‌شوند و نسل جدید «گرند پرایم» با همان شکل و شمایل قدیم، طراحی و راهی بازار شده‌اند. «گرند پرایم» جدید همچنان 156 گرم وزن و در حدود 8.6 میلی‌متر ضخامت دارد. این گوشی دارای نمایشگری 5.0 اینچی از نوع LCD با فناوری TFT است؛ همچنین رزولوشن 960 در 540 پیکسل دارد که می‌تواند تراکم 220 پیکسل بر اینچ را به نمایش درآورد. در این گوشی از تراشه‌ی اسپردتروم SC8830 استفاده شده‌ که تراشه‌ای از نوع 32 بیتی است. یکی از تغییرات نسل جدید به فرکانس پردازنده‌ی مرکزی «گرند پرایم» جدید مربوط است.
 

16bzkwubxtalckayh0f.jpg


فرکانس این پردازنده در مقایسه با نسل قبلی‌اش، 100 مگاهرتز بیشتر شده و به 1.3 گیگاهرتز رسیده است؛ همچنین برای این گوشی، هشت گیگابایت حافظه‌ی داخلی و یک گیگابایت رم در نظر گرفته شده است. «گرند پرایم» از دو سیم‌کارت و شبکه‌ی 3G پشتیبانی می‌کند و امکان استفاده از Wi-Fi، بلوتوث و رادیو هم در این گوشی وجود دارد. سامسونگ، «گرند پرایم» را به امکانات مکان‌یابی مثل A-GPS، GLONASS و Beidou مجهز کرده است. دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی برای کور پرایم در نظر گرفته شده‌ است. دوربین اصلی این گوشی می‌تواند ویدیو‌هایی را با نهایت رزولوشن HD و سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کند. از دیگر تغییرات مهم در این نسل، مجهز شدن به اندروید لالی‌پاپ نسخه‌ی 5.1 است. این تغییر را می‌توان یکی از نقاط قوت بزرگ نسل جدید «گرند ‌پرایم» در مقایسه با نسل قدیمش دانست که باعث شده سیستم‌عامل و سخت‌افزار هر دو، از نوع 32 بیتی باشند. در بخش باتری هم در مقایسه با نسل قبلی، تغییری صورت نگرفته و همان باتری 2600 میلی‌آمپر ساعتی تعویض‌شدنی برای «گرندپرایم» استفاده شده است. این گوشی چهار رنگ سفید، مشکی، طلایی و نقره‌ای دارد.
 

442rgh0x09kxot4ov8oo.png

HTC Desire 620G

گوشی HTC دیزایر 620G از گوشی‌های میان‌رده‌ی شرکت تایوانی HTC به شمار می‌رود. این گوشی 160 گرمی از پلاستیک ساخته شده و نزدیک به 10 میلی‌متر ضخامت دارد. کاربر در دیزایر 620G امکان استفاده از دو سیم کارت را دارد. همچنین این گوشی از شبکه‌ی 3G پشتیبانی می‌کند. در دیزایر 620G، امکان استفاده از Wi-Fi، بلوتوث، GPS و رادیوی FM وجود دارد. برای این گوشی نمایشگری 5.0 اینچی از نوع Super LCD با رزولوشن 720 در 1280 پیکسل و تراکم 295 پیکسل بر هر اینچ در نظر گرفته شده است. این گوشی به دوربین اصلی 8 مگاپکسلی همراه با فلش LED مجهز شده است. این دوربین می‌تواند تصاویری با حداکثر ابعاد 3264 در 2448 پکسل را ثبت کند. ویدیو‌هایی ضبط شده توسط این دوربین هم ابعاد 1920 در 1080 پیکسل و سرعت 30 فریم در ثانیه دارند.


ph9kgayt4s2fyk89enf1.jpg


همچنین برای عکاسی سلفی هم می‌توان از دوربین 5 مگاپیکسلی این گوشی بهره برد. از ویژگی‌های کم‌نظیر این گوشی وجود اسپیکرهای استریو قدرتمند است. از دیگر مشخصات سخت‌افزاری این گوشی می‌توان به 1 گیگابایت رم و 8 گیگابایت حافظه‌ی داخلی اشاره کرد. همچنین دیزایر 620G به تراشه‌ی میان‌رده‌ی مدیاتک MT6592 مجهز شده است. برای این گوشی اندروید کیت‌کت نسخه‌ی 4.4 به همراه رابط کاربری اختصاصی با نام سنس در نظر گرفته شده است. دیزایر 620G از باتری 2100 میلی‌آمپر ساعت از نوع لیتیوم-پلیمر استفاده می‌کند.
 

442rgh0x09kxot4ov8oo.png
 

Huawei Honor 4C

شرکت هوآوی در تاریخ 18 اردیبهشت 1394 (مطابق با 8 می سال 2015 میلادی) از دو گوشی «آنر بی» و «آنر 4C» در شهر بمبئی کشور هند رونمایی کرد. آنر بی را می‌توان یک گوشی میان‌رده با مشخصات سخت‌افزاری نه‌چندان چشمگیر دانست؛ اما داستان در مورد آنر 4C کمی متفاوت است؛ چرا که این محصول برای آن دسته از افرادی که به دنبال خرید یک گوشی زیبا، دارای ویژگی‌های جذاب و در آخر مشخصات سخت‌افزاری قدرتمند هستند، مناسب است. در نگاه اول به آنر 4C می‌توان دریافت که هوآوی در طراحی این گوشی، به طرز مشهودی از نسل‌های گذشته‌ی آن الهام گرفته است؛ به‌طوری که می‌توان گفت طراحی آنر 4C بسیار شبیه به برادر بزرگ‌تر خود یعنی آنر 4X است. از شباهت‌های این دو محصول می‌توان به قاب پلاستیکی بافت‌دار، موقعیت یکسان دوربین اصلی و لبه‌های مسطح اشاره کرد. این گوشی میان‌رده 8.8 میلی‌متر ضخامت و 162 گرم وزن دارد. درمجموع می‌توان ابراز کرد که جنس بدنه‌ی این گوشی کاملا رضایت‌بخش است. آنر 4C در سه رنگ سفید، مشکی و طلایی معرفی‌شده است که رنگ‌های سفید و طلایی آن جذاب‌تر به نظر می‌رسند. این گوشی به یک نمایشگر 5 اینچی با تکنولوژی IPS مجهز شده که وضوح تصویر 720 × 1280 پیکسل را نمایش می‌دهد.
 

soyuo4av2ulyict1eyb.jpg


انتخاب نمایشگر HD برای گوشی میان‌رده‌ی آنر 4C هرگز نمی‌تواند ناامیدکننده باشد؛ بلکه کاملا راضی‌کننده است. همچنین این نمایشگر تراکم پیکسلی 294 پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌دهد که رقمی منطقی به‌حساب می‌آید. سخت‌افزار این محصول را تراشه‌ی 64 بیتی Kirin 620 تشکیل می‌دهد که در خود یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای با سرعت 1.2 گیگاهرتز و رم دو گیگابایتی می‌بیند. هشت گیگابایت حافظه‌ی داخلی برای این گوشی در نظر گرفته شده است که قابل ارتقا به‌وسیله‌ی کارت حافظه‌ی microSD است. شایان ذکر است که به دلیل نرم‌افزارهای از پیش نصب‌شده، حافظه‌ی در دسترس این گوشی کمتر از حافظه‌ی داخلی واقعی آن است. همان‌طور که از نام این گوشی پیداست، آنر 4C دارای دو درگاه سیم‌کارت است که هر دو سیم‌کارت آن از شبکه‌ی 3G پشتیبانی می‌کنند. یک حسگر 13 مگاپیکسلی به همراه یک فلاش LED بر قاب پشتی و یک حسگر 5 مگاپیکسلی در بالای نمایشگر این گوشی قرار گرفته است. گفتنی است که دوربین اصلی این گوشی، ساخت شرکت سونی و دارای درجه‌ی دیافراگم F2.0 است. درست مانند آنر 4X، برای آنر 4C هم اندروید کیت کت (4.4.2) به همراه رابط کاربری Emotion UI 3.0 در نظر گرفته شده است. دست‌آخر هوآوی یک باتری غیرقابل‌تعویض لیتیوم یونی برای آنر 4C به کار برده است که ظرفیتی برابر با 2550 میلی‌آمپرساعت دارد. این باتری به‌راحتی می‌تواند با استفاده‌ی متوسط، انرژی موردنیاز یک روزه‌ی این گوشی را تامین کند.
 

0w96p0gvc7r9syqmfk.png

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا