نسل جدید عینک‌های هوشمند گوگل

نسل جدید عینک‌های هوشمند گوگل

کمپانی گوگل در تازه ترین اقدام خود اعلام کرد، نسل جدید عینک هوشمند گوگل را با عنوان پروژه آئورا تا سال آینده به بازار عرضه خواهد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از جام جم ، نسل قبلی عینک‌های هوشمند گوگل با استقبال مواجه نشد تا جایی که این کمپانی، ژانویه ۲۰۱۵ ناگزیر شد یک ماه پس از آغاز فروش این عینک‌های حدود پنج میلیون تومانی در انگلستان، قیمت این محصول را بشکند.

در آن زمان، گوگل اظهار کرد سرمایه‌گذاری در پروژه آئورا ادامه می‌ یابد و سه نسخه جدید از این ابزار پوشیدنی در پایان پروژه به فروش خواهد رسید.

براساس گزارش‌ها، از سه مدل هدست در حال ساخت گوگل، یک نسخه که علاوه بر قابلیت شنیداری به صفحه نمایش مجهز است، مختص فعالیت غیرعمومی ساخته خواهد شد و دو نسخه دیگر که فقط قابلیت شنیداری دارد، در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

از این میان، یک مدل نیز ویژه ورزشکاران ساخته می‌شود. عملکرد این هدست‌ها بر پایه فناوری انتقال استخوانی است که به کاربر امکان می‌دهد هنگام گوش دادن به صدای منتشر شده از هدست نسبت به محیط پیرامونی آگاه بماند.

بدون شک، گوگل می‌داند که حذف نمایشگر به خودی خود در حل اشکالاتی که عینک‌های گوگل را با بداقبالی مواجه کرده، نقشی ندارد.

با وجود همکاری طراحان سرشناس ازجمله دیان فون فورستنبرگ و نیز کمپانی مشهور لوکسوتیکا ـ تولیدکننده عینک‌های رِی‌بَن و اوکلی ـ ظاهر نامتعارف عینک‌های گوگل نتوانست رضایت مشتریان را جلب کند.

دیگر این که استفاده از عینک‌های گوگل به‌علت قابلیت عکسبرداری و ضبط تصاویر ویدئویی به صورت محرمانه توسط عموم تهدیدآمیز تلقی شده است. از این رو، استفاده از این عینک‌ها در مکان‌های عمومی نظیر کافه‌ها، سینماها، بیمارستان‌ها و بانک‌ها مجاز نیست.

براساس سوءاستفاده‌های گزارش شده، این کمپانی اقدام به انتشار یک راهنما کرده که در آن به کاربر اخطار داده می‌شود، هنگام استفاده از هدست‌ها به رعایت ضوابط اخلاقی توجه کند.

به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، جمعی از مهندسان، برنامه نویسان و مدیران پروژه که برخی، کارکنان بخش تحقیقات سخت‌افزاری آمازون بودند در پروژه آئورا شرکت دارند. بر اساس ارسال چند آگهی استخدام روی وبگاه گوگل در ماه می، این کمپانی به صورت متمرکز در حال طراحی عینک‌های هوشمند و محصولات وابسته به آن است. به نظر می‌رسد گوگل نه‌تنها ادامه این پروژه را متوقف نمی‌کند، بلکه در صدد است فعالیت خود را در این زمینه گسترش دهد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا