از تبادل شتر مغولی تا شوخی وزیرکشاورزی با رسانه‌ها!

از تبادل شتر مغولی تا شوخی وزیرکشاورزی با رسانه‌ها!

در نشست مشترک وزیر جهاد کشاورزی با وزیر امور خارجه مغولستان مسائل مختلفی از واردات شتر و گوسفند مغولستانی تا آماده سازی تفاهم‌نامه مشترک قرنطینه دامی، تکذیب توزیع برنج‌ آلوده ، صادرات خشکبار و میگو و همکاری مشترک اجرایی و تحقیقاتی دو کشور در زمینه بیابان زدایی در مغولستان مطرح شد و البته وزیر کشاورزی با لحنی آمیخته با شوخی به رسانه‌ها تاخت!

به گزارش خبرنگار ایسنا، لوندگ پورسورن - وزیر امور خارجه مغولستان - پس از دیدارهای امروز (چهارشنبه) با مسئولان دولتی از جمله وزیر امور خارجه با محمود حجتی - وزیر جهاد کشاورزی – نیز دیدار کرد و در این دیدار مسائل مختلفی در زمینه‌های کشاورزی مطرح شد.

وی ضمن ابراز تمایل برای گسترش روابط دو کشور اظهار کرد: تاکنون تعداد زیادی دام به ایران صادر کرده‌ایم و تقاضای بسیاری برای خرید گوسفند از سوی ایران وجود دارد که علاقمندیم مجوزهای لازمه دامپزشکی به زودی امضا شود و بتوانیم در راستای این مبادله تجاری تسهیلات صورت گیرد.

در ادامه این نشست محمود حجتی - وزیر جهاد کشاورزی - نیز با بیان اینکه سال گذشته 6.5 میلیارد دلار درآمد ارزی از محل صادرات محصولات کشاورزی در بخش‌ها و زیربخش‌های مختلف نصیب ایران شده است، اظهار کرد: برای گسترش همکاری‌های دوجانبه با مغولستان آماده‌ایم و تا ماه آینده قرنطینه دامی و توافقات دو طرف طی مراسمی امضا و مبادله می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایران بزرگترین کشور صادرکننده محصولات دامی در منطقه است، افزود: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در زمینه بیابان زدایی با مغولستان در حال همکاری است و می خواهیم این همکاری افزایش پیدا کند و حتی آماده اجرای عملیات بیابان زدایی در مغولستان هستیم.

البته وزیر جهاد کشاورزی به وجود پتانسیل برای صادرات خشکبار و خاویار به این کشور نیز صحبت کرد و به مسائل مختلفی از جمله کشت فراسرزمینی در مغولستان نیز پرداخت.

پس از اتمام این نشست و بدرقه هیات مغولستانی از سوی وزیر جهاد کشاورزی، خبرنگاران حجتی را احاطه کردند و از او درباره توزیع برنج آلوده از سوی شرکت پشتیبانی امور دام پرسیدند اما از آنجا که به نظر می‌رسید آقای وزیر از برنامه های سنگین امروزش از جلسه هیات دولت تا سفر به شهرری با رییس جمهور خسته‌ بود، از خبرنگاران پرسید که چه کسی گفته برنج‌ها آلوده بوده‌اند و خبرنگاران گفتند که رسانه‌ها اعلام کرده‌اند و او با لحنی آمیخته به شوخی پاسخ داد: رسانه‌ها بیخود کرده‌اند !

وزیر جهاد کشاورزی آلوده بودن برنج‌های توزیع شده از سوی شرکت بازرگانی دولتی را تکذیب کرد و گفت: این محموله‌ها طبق روال معمول پس از انجام تست و آزمایش های صورت گرفته، تاریخ مصرفشان تمدید شد و آلوده نبوده‌اند.

وی افزود: برنج‌های توزیع شده از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران آلوده نبوده و تاریخ مصرف‌شان نگذشته بود بلکه پس از انجام مراحل معمول تست و آزمایش تاریخ مصرف آن‌ها تمدید شده بود.

وی همچنین در خصوص واگذاری وظایف بازرگانی بخش کشاورزی در قالب قانون تمرکز وظایف بازرگانی به وزارت اقتصاد در برنامه ششم گفت: هنوز برنامه ششم نهایی نشده است و از ابتدا هم بر این مصمم بودیم که وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید باید مسئولیت‌های دیگری نیز داشته باشد تا به هنگام تولید درهای واردات کشور به روی یک محصول باز نشود و بازار آن به هم نریزد.

همچنین حسن رکنی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران قرار گرفت و درباره شیر خام و وضعیت بازار و قیمت مصوب آن که از سوی صنایع لبنی اجرایی نمی‌شود، گفت: هیچ یک از کارخانه‌های لبنی اجازه ندارند قیمت محصولات‌شان را افزایش دهند مگر آنکه نرخ خرید شیر خام را براساس این مصوبه افزایش داده باشند. از سوی دیگر آن‌ها باید نرخ خرید شیر خام را افزایش دهند تا با منطقی‌تر شدن قیمت، دامداران وضعیت بهتری پیدا کنند.

وی افزود: نرخ خرید شیر خام از تولیدکنندگان باید توسط صنایع لبنی افزایش یابد و منطقی‌تر شود و با توجه به مصوبه ابلاغ شده، سازمان حمایت موظف به پیگیری آن برای اجراست چرا که در جلسه اخیر معاون اول رییس جمهور با جمعی از دامداران، درخواست دامداران مبنی بر تصحیح اصلاح قیمت شیر خام مطرح شد و معاون اول رییس جمهور نیز بر پیگیری جدی این موضوع در راستای حمایت از تولیدکنندگان و ضرورت همکاری سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان تاکید کرد.

رکنی گفت: هفته گذشته سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در این راستا ابلاغیه‌ای را به انجمن صنفی صنایع لبنی اعلام کرد که براساس آن از اول دی ماه کارخانجات موظف‌اند در قبال افزایش شش درصدی قیمت محصولات خود کیلویی 100 تومان به نرخ خرید شیر خام از دامداران اضافه کنند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا