شهیدزاده خبرداد:

فعالیت بانک کشاورزی به عنوان اولین حامی فناوری‌های نوین کشاورزی در کشورهای اسلامی است

فعالیت بانک کشاورزی به عنوان اولین حامی فناوری‌های نوین کشاورزی در کشورهای اسلامی است

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل بانک کشاورزی از فعالیت این بانک به عنوان اولین حامی فناوری های نوین کشاورزی در کشورهای اسلامی خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، مرتضی شهید زاد صبح روز چهارشنبه دوم دی ماه سال جاری در نشست خبری «اولین اجلاس توسعه و علوم و فناوری کشورهای اسلامی» با اعلام این خبر افزود: در اجرای برنامه های این بانک برای همکاری با کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی و اولین اجلاس علوم و فناوری کشورهای اسلامی، پیشنهاد همکاری بانک کشاورزی و دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی مطرح شد و بانک تصمیم گرفت همسو با فعالیت های بین المللی خود، همکاری با کشورهای اسلامی را نیز در دستور کار قرار دهد.

وی با اشاره به تشکیل جلسات مشترک با حضور نمایندگان دبیرخانه توسعه علوم و فنون کشورهای اسلامی و واحدهای مرتبط بانک افزود:بانک کشاورزی در نظر دارد به عنوان اولین حامی فناوری های نوین کشاورزی در کشورهای اسلامی فعالیت کند

شهید زاده اضافه کرد: در در این ارتباط، مرکز حمایت از فناوری های نوین کشاورزی با حمایت بانک کشاورزی و همکاری مرکز تقریب مذاهب و دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی در بانک تاسیس خواهد شد.

مدیر عامل بانک کشاورزی در تشریح فعالیت های این مرکز گفت:برگزاری همایش، دوره آموزشی و بازدید مطالعاتی،ارائه خدمات مشاوره ای و پشتیبانی فنی،حمایت از نوآوری در موضوعات مربوط به فناوری های نوین کشاورزی،انجام فعالیت های انتشاراتی و چند رسانه ای و تدوین دستورالعمل های فنی و آموزشی جزو مهم ترین فعالیت های این مرکز به شمار می آید.

دکتر شهید زاده در معرفی دیگر پیشنهادات و برنامه های مشترک با مرکز تقریب مذاهب و دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی اظهار داشت: بانک کشاورزی در نظر دارد طرح حمایت از کسب و کارهای نوپا در ایران و کشورهای اسلامی را به اجرا درآورد.

وی خاطر نشان کرد:تشکیل صندوق مشترک فناوری‌های نوین کشاورزی با مشارکت 57 کشور اسلامی عضو کنفرانس وحدت اسلامی نیز از دیگر اقدامات پیشنهادی است.

شهید زاده با تأکید بر ضرورت ارتقای سطح همکاری ها با کشورهای اسلامی تصریح کرد:تجربیات گرانبهای بانک کشاورزی در عرصه بین الملل و سوابق درخشان همکاری این بانک به عنوان یک بانک تخصصی و توسعه ای در بخش کشاورزی، با موسسات و سازمان های بین المللی معتبر، سبب شده تا امکان گسترش همکاری با سایر کشورهای دنیا به ویژه کشورهای اسلامی در همه حال برای این بانک فراهم باشد.

وی افزود:این بانک در نظر دارد تا با تکیه بر تجربیات خود و با همکاری دبیرخانه توسعه علوم و فناوری در کشورهای اسلامی، نقش موثری در ارتقای وجهه بین المللی نظام جمهوری اسلامی ایران ایفا کند و یاری رسان کشورهای اسلامی در حرکت به سوی توسعه پایدار و رشد فراگیر باشد.

دکتر شهید زاده خاطر نشان کرد: اتخاذ رویکرد جدید بین‌المللی با تاکید بر گسترش روابط بین‌المللی، تبادل دانش و فناوری های نوین ، ارتقای سطح دانش تخصصی کارکنان، تعامل با سازمان های تخصصی و افزایش حضور بین‌المللی و همچنین افق جدیدی که متاثر از شرایط پساتحریم فراروی کشور قرار گرفته است سبب شد تا بانک کشاورزی، به عنوان تنها بانک تخصصی در بخش کشاورزی و پیشرو در نوآوری و به کارگیری فناوری های نوین در صنعت بانکداری و خدمات مالی را در دستور کار قرار دهد.

وی گفت: بیش از یک دهه است که بانکداری متمرکز (Core Banking) متعارف در دنیا منطبق بر بانکداری اسلامی و بدون ربا در بانک کشاورزی بومی‌سازی و اجرا شده است و این بانک توانایی و آمادگی دارد که تجربیات خود را در این زمینه منتقل کند.

بر اساس این گزارش، «بیست ونهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی» و «اولین اجلاس توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی» با حضور دکتر مرتضی شهید زاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی و دکتر محمد رضا گلرو رئیس دبیر خانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی و معاون اجرایی و برنامه ریزی مجمع جهانی تقرب مذاهب اسلامی صبح روز چهارشنبه دوم دی ماه در بانک کشاورزی برگزار شد.

این گزارش می افزاید این کنفرانس و اجلاس از ششم تا هشتم دی ماه 1394 در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا