چرا بزرگ‌ترین شرکت نفتی اروپا هزینه‌های خود را کاهش داد؟

چرا بزرگ‌ترین شرکت نفتی اروپا هزینه‌های خود را کاهش داد؟

بزرگ‌ترین شرکت نفتی اروپا، برآورد هزینه‌های خود را برای سال جاری و سال 2016 کاهش داده است.

به گزارش نامه نیوز، شرکت چندملیتی رویال داچ شل در نظر دارد تا در سال آینده 33 میلیارد دلار هزینه کند که کمتر از میزان هزینه قبلی 35 میلیارد دلاری شل بوده است. شرکت شل همچنین پیش‌بینی خود را از میزان هزینه در سال جاری با یک میلیارد دلار کاهش به 29 میلیارد دلار رساند.
 
به گزارش قتصادنیوز به نقل از بلومبرگ ریزش قیمت نفت به زیر 37 دلار به ازای هر بشکه نسبت به قیمت 55 دلاری در زمان اعلام بیانیه در ماه آوریل، باعث شد تا برخی سرمایه‌گذاران در مورد میزان هزینه شل دچار تردید شوند. این شرکت تولید کننده نفت اعلام کرد این قرارداد توانایی حفظ سهام این شرکت را تقویت می‌کند و آن را به عنوان بزرگ‌ترین شرکت گاز طبیعی مایع با داشتن دارایی از استرالیا تا برزیل تبدیل خواهد کرد.
 
جیسون گامل، تحلیلگر مستقر در لندن شرکت بین‌المللی جفریز اعلام کرد: «این دو شرکت در زمانی‌ که قیمت نفت پایین‌ بوده به هم پیوستند و برنامه کاهش هزینه‌ها به شدت محسوس خواهد بود »
 
با این حال سهام شرکت شل با رشد 2.9 درصدی به یکهزار و 493 پوند در لندن رسید. سهام شرکت BG نیز با افزایش 3.3 درصدی 929.7 پوند معامله شد.
 
سهامداران شل در 27 ژانویه در مورد این قرارداد تصمیم‌ خواهند گرفت. جلسه سهامداران BG یک روز بعد اتفاق خواهد افتاد. شل به 50 درصد از سهامداران خود نیاز دارد و این در حالی است که BG باید رای نمایندگان حداقل 75 درصد از ارزش سهام خود را داشته باشد. شل اعلام کرد که ادغام احتمالا از فوریه سال آینده موثر خواهد بود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا