مدیرعامل کشتیرانی به ایسنا خبر داد

فعال شدن خطوط کشتیرانی به آمریکا و آفریقا

فعال شدن خطوط کشتیرانی به آمریکا و آفریقا

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از فعال شدن خط کشتیرانی خلیج‌فارس به آمریکای جنوبی و شمالی بعد از لغو تحریم‌ها خبر داد و اعلام کرد: خط کشتیرانی خلیج فارس به اروپا نیز ازسرگیری می‌شود و راه‌اندازی خط جدید کشتیرانی خلیج فارس به کشورهای آفریقای شرقی، جنوبی و غربی تا یک ماه دیگر نهایی می‌شود.

محمد سعیدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره بهلغو تحریم‌های اقتصادی که در ماه جاری اجرا می‌شوند، اظهار کرد: سفارشاتی در زمینه‌ ساخت شناورها داده بودیم که سازندگان به دلیل تحریم، عملا قرار‌دادها را تعلیق کرده بودند که امیدواریم بعد از لغو تحریم بتوانیم این قرار‌داد‌ها را فعال کنیم.

وی در عین حال بیان کرد: مهم‌ترین خط کشتیرانی ما از خلیج فارس به اروپا و از خلیج فارس به کشورهای آسیای شرقی بود که در دوران تحریم خط کشتیرانی خلیج فارس به اروپا را از دست دادیم؛ این خط بیشتر به بنادر کشورهای ایتالیا، فرانسه، آلمان، انگلیس و بلژیک متصل می‌شود.

ازسرگیری خط کشتیرانی خلیج فارس به اروپا

سعیدی با بیان اینکه با افزایش رفت و آمد کشتی‌ها به تمام مناطق دنیا، افزایش صادرات را خواهیم داشت، گفت: با توجه به فراهم شدن مقدمات، خط کشتیرانی خلیج فارس به اروپا ازسرگیری می‌شود.

فعال شدن خط جدید کشتیرانی خلیج فارس به کشورهای آفریقای شرقی، جنوبی و غربی تا یک ماه دیگر

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران همچنین از خط جدید کشتیرانی خلیج فارس به کشورهای آفریقای شرقی، جنوبی و غربی خبر داد و افزود: بنا به مطالعات انجام شده در این خطوط کشتیرانی در دوران تحریم فعالیت کمی صورت می‌گرفت که با مذاکرات انجام شده بخش قابل توجهی از موافقت نامه ها در این زمینه امضا شده و در نهایت تا حدود یک ماه آینده اقدامات نهایی مورد نیاز صورت می‌گیرد.

وی همچنین اظهار کرد: در دوران تحریم خطوط مختلف کشتیرانی که به نقاط مختلف دنیا داشتیم، به جزخط آسیای شرقی و خلیج فارس تحت تحریم قرار گرفتند و ناچار شدیم این خطوط را عملا تعطیل کنیم که بعد از تحریم امیدواریم این مشکلات حل شود.

در دوران تحریم نمی‌توانستیم از بیمه‌های بین‌المللی استفاده کنیم

سعیدی با بیان اینکه در دوران تحریم نمی‌توانستیم از بیمه‌های بین‌المللی استفاده کنیم، گفت: همین موضوع باعث شده بود کشتی‌های ما نتوانند کالا وارد یا صادر کنند و فقط به یکسری بنادر محدود می‌توانستیم وارد شویم.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ضمن اظهار امیدواری درباره اینکه بعد از لغو تحریم همه شرکت‌های وابسته به کشتیرانی از تحریم خارج شوند و بدون هیچ محدودیتی در بنادر دنیا رفت‌وآمد کنیم، بیان کرد: طبیعتا با سفر به تمام بنادر دنیا می‌توانیم در بخش صادرات و واردات فعال‌تر از گذشته باشیم و خطوط بین‌المللی فعال‌تری نیز داشته باشیم.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا