زمینه‌های همکاری گازپروم با ایران

زمینه‌های همکاری گازپروم با ایران

شرکت ملی گاز ایران و شرکت گازپروم روسیه در چارچوب مسئولیت‌های خود و اراده سیاسی که میان دو کشور وجود دارد، می توانند در زمینه های مختلف با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش ایسنا، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران صبح امروز (چهارشنبه، ٢ دیماه) در نشست با الکساندر مدودوف، معاون رئیس شرکت گازپروم روسیه و هیئت همراه، با توجه به ظرفیتهای همکاری دو کشور در حوزه گاز اظهار کرد: قدر مسلم آن است که دنیا به گاز نیاز دارد و ایران و روسیه با بهره مندی از این ظرفیت غنی و ممتاز می توانند اهداف مشترکی را در این حوزه با یکدیگر دنبال کنند.

حمیدرضا عراقی افزود: این همکاریها و تداوم آن مستلزم آن است که دو شرکت ملی گاز ایران و گازپروم روسیه چارچوبهای مسئولیتی خود را به یکدیگر نشان داده و به آن پایدار باشند.

وی اظهار کرد: شرکت ملی گاز ایران در حوزه های مختلفی مانند احداث خطوط انتقال گاز، ذخیره سازی، ایستگاههای تقویت فشار گاز، همچنین احداث پالایشگاه گاز، تجربیات قابل توجهی دارند و می توانند در این زمینه ها با شرکت گازپروم همکاری داشته باشد و از تجربیات این شرکت در حوزه های یادشده بهره گیرد.

عراقی تصریح کرد: با توجه به وجود بیش از ٣,٣ میلیون دستگاه خودرو گازسوز در ایران، سی ان جی نیز می تواند یکی دیگر از زمینه های همکاری میان این دو شرکت باشد.

معاون وزیر نفت گفت: شرکت ملی گاز ایران و گازپروم تجارب ارزشمندی در حوزه گاز دارند و می توانند در زمینه های یادشده همکاری داشته باشند.

وی تصریح کرد: این نشست مشترک، فرصت خوبی برای هر دو کشور است تا از تجربیات خود در حوزه گاز بهره مند شوند.

براساس گزارش وزارت نفت ، در نخستین جلسه همکاری شرکت ملی گاز ایران با شرکت گازپروم روسیه، که پیش از ظهر امروز در تهران برگزار شد، پروژه های آماده سرمایه گذاری در ایران تشریح و عنوان شد که ایران برای بخشهای زیرساختی و اصلی خود در شرکت ملی گاز ایران آمادگی جذب بیش از ٦٢ میلیارد دلار سرمایه گذاری را طی سالهای آینده دارد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا