رییس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی عنوان کرد

تراکم خشکشویی‌های غیرمجاز در شرق تهران

تراکم خشکشویی‌های غیرمجاز در شرق تهران

رییس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی با بیان اینکه خشکشویی‌های غیرمجاز در شرق تهران فشرده‌تر هستند، گفت: تمامی خدمات نرخ مصوب دارند اما ارائه خدمات در البسه‌هایی همچون پالتو، بارانی، کاپشن، پرده، اورکت، انواع جیر، چرم، پوست، لباس شب، لباس عروس و لباس‌های سنگ‌دوزی شده نرخ مصوب ندارد و طبق توافق با مشتری قیمت‌گذاری می‌شود.

ابوالفضل رجب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که تمام واحد‌های خشکشویی و لباسشویی چهار درجه‌ بندی «ممتاز، درجه یک، درجه دو و درجه سه» دارند، گفت: در حال حاضر 10 واحد ممتاز خشکشویی و لباسشویی در کشور داریم که واحد‌های ممتاز دارای تجهیزاتی مدرن‌تر بوده و براساس تعداد پرسنل، متراژ مغازه و دیگر فاکتورها در رده ممتازقرار می‌گیرند و حداقل باید هشت پرسنل بیمه شده و واحدی با متراژ حداقل 70 متر داشته باشند که البته واحدهای ممتازی که در حال حاضر فعالیت می کنند 100 متر به بالا هستند.

وی به مردم هشدار داد که به واحدهای مجوزدار مراجعه کنند تا خدمات مورد نیاز خود را بر اساس نرخ مصوب و کیفیت مناسب دریافت کنند.

واحدهای غیرمجاز خودسرانه قیمت‌گذاری می‌کنند

رجب زاده با بیان اینکه فعالیت تمام واحد‌ها توسط بازرسان رصد می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر حدود 900 واحد مجوز‌دار داریم و با توجه به این‌که هرساله نرخ مصوب شده را به واحد‌ها ارائه می‌دهیم تخلفی در این زمینه وجود ندارد، ولی ممکن است برخی واحد‌هایی که مجوز ندارند خودشان اقدام به قیمت‌گذاری کنند که این موضوع تخلف است.

رییس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی افزود: معمولا واحد‌های غیرمجاز خشکشویی و لباسشویی در همه مناطق شهری پراکنده هستند ولی در شرق تهران به صورت فشرده تر فعالیت می‌کنند.

وی همچنین درباره دستورالعمل جدید بانک مرکزی مبنی بر دریافت کارمزد تراکنش های خرید از بانک های پذیرنده نیز گفت: این اقدام کارشناسانه است چون اگر کارمزد تراکنش های خرید از واحدهای صنفی دریافت می شد با مشکلات زیادی روبرو می‌شدیم و ممکن بود به مرور زمان واحدهای صنفی کارتخوان های خود را جمع کرده و از خریداران پول نقد دریافت کنند و این موضوع نیز چالش هایی را به همراه داشت.

رجب‌زاده با بیان این اینکه این موضوع تصمیمی منطقی و کارشناسانه است، گفت: از اول دی ماه کارمزد تراکنش‌های خرید از بانک‌های پذیرنده دریافت می‌شود.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا