ثبت بیش از هزار تخلف در میوه‌فروشی‌ها

شب یلدا به کام مردم تلخ شد

شب یلدا به کام مردم تلخ شد

با وجود اینکه از مدت‌ها پیش اعلام شده بود تمهیدات لازم برای نظارت و کنترل بازار محصولات شب یلدا اندیشیده شده و میزان عرضه، کیفیت و قیمت میوه‌ها در میدان مرکزی تره‌بار نیز تقریبا مناسب بود، متاسفانه قیمت‌ها در مغازه‌های سطح شهر با افزایش چند برابری مواجه شد و طبق اعلام مسئولان اصناف بیش از هزار مورد تخلف در میوه‌فروشی‌های تهران صورت گرفت.

حسین درودیان - معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران - در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌، اعلام کرد: بر اساس بازرسی های انجام شده مربوط به طرح شب یلدا که تقریبا یک هفته قبل از شب یلدا آغاز شد، بیشتر تخلفات مربوط به میوه فروشی ها با 1003تخلف بود.

وی اظهار کرد: بازرسی ویژه شب یلدای اتاق اصناف به مدت یک هفته انجام شد که در این مدت 3550 بازرسی از میوه فروشی ها انجام شد.

درودیان با بیان اینکه در این مدت زمان 834 فقره بازرسی از واحدهای فروش خشکبار صورت گرفت، افزود: از این تعداد 266 برگه تخلف برای این واحدها صادر شد.

معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران در عین حال بیان کرد: از 382 قنادی و واحدهای فروش شیرینی نیز بازرسی صورت گرفت که از این میزان نیز 103تخلف محرز شده و جرایم مربوطه برای آن ها صادر شد.

وی همچنین اظهار کرد: نوع تخلفات بیشتر مربوط به عدم درج قیمت و پس از آن گران‌فروشی و رتبه سوم را عدم صدور فاکتور بوده است.

درودیان پیش از این نیز گفته بود که میزان تخلفات در دو روز باقی مانده به شب یلدا افزایش زیادی یافت، چون مردم خرید شب یلدا را به دقیقه 90 موکول می‌کنند که افزایش تقاضا و هجوم به بازار، این مسائل را به دنبال دارد.

هر چند به گفته مسئولان اصناف، اغلب مردم خرید خودر به آخرین روزها و ساعت‌ها موکول می‌کنند، باعث شلوغی و هجوم در بازار می‌شود اما مسئولان و متولیان مربوطه از قبیل وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی،‌ صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و اصناف که مسئول تامین محصولات و نظارت بر بازار شب یلدا بودند باید تمهیداتی می‌اندیشیدند تا این شرایط در بازار ایجاد نشود که عده‌ای با احتکار، گران فروشی و ... بتوانند سود بالایی از جیب مردم کسب کنند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا