"روحانی:مردم بار دیگر حماسه می‌آفرینند"

سال‌آینده رشد‌اقتصادی 5درصدی است

سال‌آینده رشد‌اقتصادی 5درصدی است

رئیس‌جمهور در اجتماع بزرگ مردم شهر ری با تاکید بر اینکه فقط 25 درصد بودجه سال 1395 به نفت متکی خواهد بود، گفت: همزمان با کاهش اتکا بودجه به درآمدهای نفتی، بخش بودجه های عمرانی نیز در سال آتی 90 درصد افزایش یافته است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روزچهارشنبه گفت: رشد اقتصادی کشور نیز در سال آتی به رقم 5 درصد خواهد رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، رئیس‌جمهور شهر ری را منشا تمدن ایران و ملجاء دیرین مردم در روزهای سخت خواند و گفت: این صحن و حرم و این سرزمین همواره تاریخ‌ساز بوده و مردم در روزهای سخت خود در شهر ری و در کنار ملجاء و مأمن و کنار قبر مطهر فرزند امام مجتبی (ع) اجتماع می‌کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از همین مکان‌ها و از برکت همین حرم‌های مقدس بود که ملت ایران راه انقلاب مشروطه، راه رأی و صندوق رأی را از بیش از یک قرن پیش انتخاب کرد، افزود: بحمدالله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ما به نقطه‌ای رسیدیم که رأی و صندوق رأی به معنای واقعی کلمه با سلامت، با رقابت و با حضور پرشکوه مردم همراه بوده و همواره برای ما افتخار آفریده است.

روحانی همچنین با اشاره به ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امیدوارم آثار این شور، شعور و احساسات مردم بزرگ و انقلابی سرزمین ایران را که از ابتدای دی ماه آغاز شده است، در اوایل ماه اسفند پای صندوق آراء شاهد باشیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه بی‌تردید ملت ما در اسفند ماه یک بار دیگر حماسه سیاسی می‌آفریند، تصریح کرد: همه مسئولین به تبعیت از مقام معظم رهبری به مسأله حق‌الناس بودن رأی مردم و صندوق آرا توجه خواهند داشت و این افتخار ایران در این منطقه است که هر انتخاباتی در آن با شکوه برگزار شده است.

روحانی با اشاره به اینکه در سخت‌ترین شرایط انتخابات را کنار نگذاشتیم، خاطرنشان کرد: آن روزی که جنگ بر ما تحمیل شده بود، باز هم در موعد مقرر انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و آن زمانی که انتخابات خبرگان آغاز شد و از زمانی که انتخابات شوراها برقرار شد، در هر شرایطی ما انتخابات را برگزار کردیم و این افتخار این ملت است که حتی آن روزی که عفلقیان به شهرهای ما موشک پرتاب می‌کردند، باز هم ما انتخابات را یک روز و یک ساعت به تأخیر نینداختیم.

رئیس‌جمهور گفت: این بدان معناست که نظام به عهدش با مردم وفا کرد و بر مبنای عهدی که با مردم بسته بود، مسیر اداره کشور را از طریق رأی مردم به پیش برد.

روحانی در ادامه با بیان اینکه در دی ماه امسال ان شاءالله شاهد شکست توطئه‌گران علیه جمهوری اسلامی ایران در ایجاد تحریم‌های اقتصادی خواهیم بود و زنجیر تحریم گسسته می‌شود، اضافه کرد: امید داریم که مردم بزرگ ما شاهد آرامش و شاهد باز شدن دروازه‌های اقتصادی کشور روی جهانیان باشند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه 12 سال با تصویب قطعنامه‌های ظالمانه ضد ایرانی به مردم ایران ظلم شد، اظهار کرد: با اجرایی شدن برجام در دیماه، همه 18 قطعنامه ظالمانه علیه ملت ایران برای همیشه لغو خواهد شد. این پیروزی از آن شما ملت بزرگ ایران است. اگر نمایندگان شما در وین، ژنو، نیویورک و لوزان توانستند حق این ملت را بر کرسی بنشانند به خاطر حضور و مشارکت و حمایت شما مردم بزرگ بود.

روحانی تصریح کرد: دولت یازدهم افتخار می‌کند که مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب اسلامی و این ملت عزیز، بزرگ و فداکار است. امروز ما همه باید با وحدت، اتحاد، همدلی و انسجام، راه پیروزی و توسعه این کشور را برای این ملت بزرگ هموار نماییم.

این خبر تکمیل می‌شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا