آغاز عملیات اجرایی طرح فولاد مکران

آغاز عملیات اجرایی طرح فولاد مکران

فولاد نیوز: کلنگ احداث مجتمع بزرگ فولاد مکران چابهار با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر دفاع، مشاور ارشد رییس جمهور در امور مناطق آزاد، رییس هیات عامل ایمیدرو و استاندار سیستان و بلوچستان به زمین زده شد

به گزارش «فولاد نیوز» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، این مجتمع بزرگ فولاد در مرحله نخست برای ایجاد 1.6 میلیون تن ظرفیت تولید آهن اسفنجی ساخته تولید می شود و پس از راه اندازی این فاز، در مرحله دوم به ظرفیت 3.2 میلیون تن دست خواهد یافت.
با تکمیل کارخانه های این مجتمع، محصولاتی از جمله گندله، آهن اسفنجی، فولاد سازی و انواع مقاطع فولاد و میلگرد تولید خواهد شد که بخش قابل توجهی از آن به خارج از کشور صادر می شود. ایجاد مجتمع فولاد مکران بخشی از برنامه های جدید ایمیدرو برای توسعه سوال جنوبی کشور و در راستای استفاده از توان صادراتی و بهره گیری از انرژی گاز به شمار می آید.
سهامداران این مجتمع گروه مالی ملت، شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع معدنی، ایمیدرو و سازمان منطقه آزاد چابهار هستند و گشایش اعتبار ارزی این مجتمع نیز از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی پیش بینی شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در آئین آغاز عملیات اجرائی چند طرح پتروشیمی و صنعتی در چابهار گفت: یکی از دغدغه های دولت رشد و توسعه سیستان و بلوچستان است و رییس جمهوری در راستای جبران عقب ماندگی های این خطه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.
مهندس محمدرضا نعمت زاده گفت: این استان از ظرفیت های زیادی برخوردار است که برای شناخت، احیا و بهره برداری از آن باید همدل بود.
وزیر صعنت، معدن و تجارت افزود: ظرفیت‌های معدنی و تجاری سیستان و بلوچستان را با برنامه‌ریزی و تدبیر بیش از پیش شکوفا می‌کنیم.
مهندس نعمت زاده همچنین افزود: سواحل مکران فرصت ارزشمندی است که دولت با توجه ویژه در صدد است تا آن را به یکی از کانون های اصلی توسعه تبدیل کند.
وی گفت: چابهار به سبب دسترسی به آب های آزاد از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است که باید با یک برنامه ریزی جامع از آن به بهترین شکل استفاده کرد. مهندس نعمت زاده تصریح کرد: این منطقه مرزی به عنوان چهارراه بزرگ تجاری افغانستان، پاکستان و کشورهای آسیای میانه است و در حال برنامه‌ریزی بیشتر هستیم که به قطب تجاری تبدیل شود.
وزیر صنعت،معدن وتجارت تاکید کرد: ایجاد کارخانه فولاد و پتروشیمی در چابهار از نظر زیست محیطی مشکلی ایجاد نخواهد کرد. وی گفت: مسئولان محیط زیست نگران این موضوع نباشند و قطعا اقدامات لازم برای پیشگیری از پیامدهای زیست محیطی اندیشیده خواهد شد .
در این مراسم آقای کرباسیان رییس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی در زمینه برنامه های سازمان از جمله توسعه طرح های فولادی، برنامه های اکتشافی سازمان گزارشی ارائه کرد.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا