کرباسیان خبر داد رشد 6 میلیارد تنی ذخایر معدنی کشور

کرباسیان خبر داد رشد 6 میلیارد تنی ذخایر معدنی کشور

فولاد نیوز: رئیس هیات عامل ایمیدرو از افزایش 6 میلیارد تن ماده معدنی به ذخایر قطعی کشور خبر داد.

به گزارش «فولاد نیوز» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، دکتر مهدی کرباسیان با بیان این مطلب اظهار داشت: از نیمه دوم امسال به تدریج نقاط امیدبخش طرح اکتشاف معادن با حجم بیش از 200 هزار کیلومتر مربع که از نیمه دوم سال 92 شروع شده، شناسایی خواهد شد و برای اجرای مراحل بعدی (اکتشافات تکمیلی و غیره) با بخش خصوصی وارد مذاکره خواهیم شد.
وی که در حاشیه اجلاس دو روزه آموزش کارشناسان اکو سخن می گفت، ادامه داد: با توسعه اکتشافات، بدون شک حجم ذخایر قطعی معادن کشور تا حدود50 درصد افزایش می یابد و جایگاه ایران از نظر میزان ذخایر معدنی در جهان ارتقا خواهد یافت. افزون بر این، با توجه واقع شدن معادن کشور در نقاط محروم، اکتشاف و فرآوری معادن علاوه بر ایجاد اشتغال و ارزش افزوده، سبب توسعه و تحول این مناطق در حوزه های مختلف فرهنگی، علمی، اجتماعی و غیره خواهد شد.
رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به ضرورت استفاده از پژوهش و دانش روز دنیا برای توسعه در بخش معدن و صنایع معدنی و سپس بومی سازی آن، تصریح کرد: کشورهای منطقه اکو از نظر معدن، ظرفیت بسیار بالایی دارند و ایمیدرو با کشورهای این حوزه نظیر قزاقستان، آذربایجان، ترکمنستان و افغانستان در بخش اکتشاف همکاری مطلوبی دارد و در حال تبادل علمی با کشورهای این حوزه است.
وی ادامه داد: همچنین در حال حاضر، با کشورهای پیشرفته دنیا در بخش معدن نظیر استرالیا و آفریقای جنوبی وارد مذاکره شده ایم و از تجربه های آنها در این بخش استفاده خواهیم کرد. با کشورهای اروپایی نیز کم و بیش در حال مذاکره هستیم و امیدواریم با نتیجه بخشی تعاملات جهانی، سرعت مذاکرات بیشتر شود.
بنا به این گزارش، طبق آمارها مجموع ذخایر معدنی کشورمان از اکتشاف حدود 7 درصد از مساحت کل کشور که در گذشته انجام شده 57 میلیارد تن برآورد شده که با اکتشافات جدید، افزایش این ذخایر قطعی است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا