پایان اعتراض سنگ بری ها

پایان اعتراض سنگ بری ها

فولاد نیوز: کارخانه‌های سنگ‌بری که در اعتراض به عملکرد سازمان امور مالیاتی و مشکلات موجود در زمینه وصول مالیات برارزش افزوده بیش از 40 روز در خاموشی به سر می‌بردند، پس از میانجی‌گری مجلس و امضای توافق‌نامه جدید از روز گذشته - 14 شهریور - بازگشایی شدند و تولید سنگ از سرگرفته شد.

به گزارش «فولاد نیوز»، محمد حجاری‌زاده رییس انجمن سنگ‌بران شهر ری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا،‌ درمورد اعتراض سنگ‌بران، از توافق جدید سازمان امور مالیاتی پس از میانجی‌گری مجلس خبر داد و گفت: مقرر شد توافق‌نامه‌ای که با حضور برخی نمایندگان مجلس، بعضی از رؤسای انجمن‌های سنگ‌بری کشور و نماینده وزارت امور اقتصادی و دارایی امضاء شد، به امضای وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز برسد.
به گفته وی بر اساس توافق صورت‌گرفته کارخانه‌های سنگ‌بری از روز گذشته (شنبه) در سراسر کشور دوباره آغاز به کار کردند و تعطیلی واحدها پایان یافت.
وی با اشاره به مفاد توافق‌نامه جدید تاکید کرد: بر اساس توافق از سال آتی به همه سنگ‌بران مفاصا حساب داده می‌شود و مشکل اصلی سنگ‌بران حل خواهد شد. از سوی دیگر مقرر شد از سال آتی سنگ‌بران مالیات بر ارزش افزوده را به صورت کامل از مشتری دریافت و به سازمان امور مالیاتی هر سه ماه یک‌بار پرداخت کنند که البته به دلیل وضعیت بازار و شرایط اقتصادی کاری بس دشوار است.

نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده سنگ‌بری‌ها بر اساس توافق جدید
رییس انجمن سنگ‌بران شهر ری افزود: مالیات بر ارزش افزوده سال‌های قبل از 1392 بر اساس 10 درصد مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش سال‌های گذشته و جاری بر اساس 20 درصد مالیات عملکرد محاسبه می‌شود و سنگ‌بران بر این اساس، مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال جاری را پرداخت می‌کنند اما از سال آینده این مالیات بر اساس درصد مشخصی از هر فروش محاسبه خواهد شد.
حجاری زاده با اشاره به گشایش کارخانه‌های سنگ در سراسر ایران از جمله تهران، لرستان، اصفهان، فارس و مشهد که دربرگیرنده اکثر کارخانه‌های سنگ‌بری هستند، گفت: مشکل اصلی در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به شرایط اقتصادی و نامناسب بودن محیط کسب و کار برمی‌گردد، چراکه سنگ مشتری ندارد و ساخت و ساز به شدت کاهش پیدا کرده به‌گونه‌ای‌که تولید بیش از تقاضا شده است.
تعطیلی کارخانه‌های سنگ‌بری در اعتراض به نحوه دریافت مالیات بر ارزش افزوده توسط سازمان امور مالیاتی، امتناع سازمان مذکور از اجرای توافق سال گذشته و عدم ارائه مفاصا حساب، به مرور از روزهای آغازین مرداد شروع شد و تا روز گذشته ادامه داشت.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا