پروانه های جدید بهره برداری و اکتشاف در خراسان جنوبی

پروانه های جدید بهره برداری و اکتشاف در خراسان جنوبی

فولاد نیوز: مجری طرح های اکتشافی استان خراسان جنوبی در مرکز تهیه و تولید مواد معدنی ایران، از دریافت 4 فقره پروانه جدید بهره برداری و اکتشاف در این استان خبر داد.

به گزارش «فولاد نیوز» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، علیرضا جلالیان با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به ظرفیت مناسب و بکر معادن استان خراسان جنوبی، طرح عملیات اکتشافی در محدوده های این استان در اواخر سال 92 در شرکت تهیه و تولید مواد معدنی آغاز شد و این شرکت با ثبت 147 محدوده معدنی با وسعتی بالغ بر 4800 کیلومترمربع در استان مذکور، فعالیت های اکتشافی خود را به صورت جدی دنبال کرد و در سال 93، وارد فاز عملیاتی شد.
وی افزود: طبق بررسی های مشاور طرح،20 محدوده اکتشافی از محدوده های ثبتی شرکت به عنوان محدوده های اولویت‌دار امیدبخش و مستعد معرفی و عملیات اکتشافی مقدماتی به روی آنها درحال اجرا است.
روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی به نقل از مجری طرح های اکتشافی استان خراسان جنوبی تصریح کرد: با دریافت 2 پروانه بهره برداری شامل زغال سنگ پروده شرقی (طبس) با ذخیره ای بالغ بر 177میلیون تن با عیار مناسب و زغال سنگ کوچکعلی شمالی بلوک 1 با ذخیره 5/39 میلیون تن درسال جاری توانستیم ظرفیت ذخایر این محصول استراتژیک را در شرکت تهیه و تولید به میزان قابل ملاحظه ای افزایش دهیم.
وی ادامه داد: 2 پروانه اکتشافی شامل محدوده آهن حنار و محدوده طلا و مس دهسلم (نهبندان)، دریافت شد. میزان حفاری اکتشافی مقدماتی (پیشرو) در محدوده حنار 600 متر (شامل 3گمانه پیشرو قائم و هرکدام 200 متر) بوده است که باتوجه به برداشت کانسارهای پلی متال از جمله 51 متر آهن مگنتیت، پیریت، آرسنو پیریت و غیره در این محدوده، درصورت مثبت بودن نتایج اولیه، حداقل 3000 متر حفاری در محدوده انجام خواهیم داد و امیدواریم به نتایج خوبی برسیم.
به گفته جلالیان، تاکنون بیش از 99 کیلومتر پیمایش اکتشافی و برداشت 303 نمونه ژئوشیمیایی و کانی سنگین توسط مشاور طرح در سال جاری در محدوده های شرکت صورت پذیرفته است.
مجری طرح های اکتشافی استان خراسان جنوبی به انعقاد تفاهم نامه واگذاری پهنه های اکتشافی در استان به شرکت تهیه و تولید در اواخر سال 93 اشاره کرد و گفت: پیگیری ها در این زمینه ثمربخش بوده و در سال جاری 3 پهنه اکتشافی بسیار مستعد به نام های بیشه، حیدرآباد و عشق آباد به شرکت واگذار شد که این امر نویدبخش آینده ای مطلوب برای شرکت در زمینه معدن در استان خراسان جنوبی خواهد بود.
وی در رابطه با آخرین وضعیت معدن متروکه سرب و روی آزبکوه در استان خراسان جنوبی بیان داشت: باتوجه به بررسی پرونده معدن در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، با تأیید امور اکتشاف شرکت، رایزنی های متعددی با ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی داشته و پس از پیگیری های متعدد و مکاتبه با آن سازمان، در نهایت درخواست ثبت محدوده و واگذاری معدن به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران مورد موافقت مراجع ذیربط قرار گرفته و سازمان استان طی مکاتبه ای مراتب ثبت محدوده به نام شرکت و اصلاح آن در سیستم کاداستر را اعلام کرد.
وی ادامه داد: همچنین مکاتبات لازم جهت صدور پروانه اکتشاف از سوی این طرح با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان انجام و استعلامات لازم از دستگاه های اجرایی برای اخذ پروانه صورت پذیرفته است، لذا پس از پرداخت هزینه ها و عوارض دولتی در آینده نزدیک، شاهد اخذ پروانه اکتشاف معدن توسط طرح خواهیم بود.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا