ایران در زمره شش کشور برتر تکنولوژی کوره های ذوب

ایران در زمره شش کشور برتر تکنولوژی کوره های ذوب

فولاد نیوز: سرپرست فرمانداری کاشان گفت: با بهره برداری از کارخانه آلیاژ گستر هامون ، ایران در زمره ششمین کشور توسعه یافته در بهره گیری از کوره ذوب با استفاده از تکنولوژی قوس الکتریکی قرار گرفت.

به گزارش «فولاد نیوز»، حمیدرضا مومنیان اظهار کرد: تکنولوژی قوس الکتریکی در کوره های ذوب تنها در کشورهای چین، روسیه ، آمریکا ، برزیل و آفریقای جنوبی استفاده می شود.
به گفته وی، تکنولوژی قوس الکتریکی دارای این قابلیت است که سیلیکن تولیدی را در دمای بالا تولید کند.
وی با بیان اینکه ظرفیت اسمی کارخانه بیش از پنج هزار تن در سال است، یادآور شد: این واحد تولیدی با سرمایه گذاری 300 میلیارد ریال، اشتغالزایی 90 نفر بصورت مستقیم با زیربنای پنج هزار مترمربع در زمینی به وسعت 12 هکتار ساخته شده است.
سرپرست فرمانداری با اشاره به اینکه رویکرد دولت تدبیر و امید بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی است، از آمادگی فرمانداری کاشان برای حضور سرمایه گذاران با تسهیل فرآیندهای موجود و پرداخت تسهیلات خبر داد.
مومنیان تصریح کرد: هم اکنون کارگروه ویژه ای برای برطرف کردن موانع سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در فرمانداری کاشان تشکیل شده تا ضمن معرفی فرصت های سرمایه گذاری در این شهرستان مشکلات و موانع را برطرف و تسهیلات دولتی را در این خصوص جهت دهی کنند.
وی یادآور شد: دولت یازدهم تسهیلات ویژه ای در خصوص صنایع تولیدی از طریق منابع مختلف فراهم کرده است تا با کمترین زمان ممکن ، بهترین شرایط و حتی بدون دریافت ضمانت های معمول در اختیار کارآفرینان قرار دهد.
تولید کارخانه آلیاژ گستر هامون، سیلیکن صادراتی است که در صنعت فولاد مورد استفاده قرار می گیرد و بازار هدف آن بیشتر کشور ترکیه است.
شرکت آلیاژگستر هامون همزمان با بزرگداشت هفته دولت با حضور استاندار اصفهان مورد بهره برداری قرار گرفته است.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا