کره جنوبی از ورود نفت ایران و آمریکا به بازار استقبال کرد

کره جنوبی از ورود نفت ایران و آمریکا به بازار استقبال کرد

وزارت بازرگانی، صنعت و انرژی کره جنوبی اعلام کرد این کشور مایل به افزایش تنوع تولیدکنندگان نفت است و پس از اینکه صادرات بیشتر نفت از سوی ایران و آمریکا محقق شود، واردات نفت از این دو کشور را بررسی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، وزارت بازرگانی، صنعت و انرژی کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد این کشور از لغو قریب الوقوع تحریمهای ایران و لغو اخیر منع 40 ساله صادرات نفت آمریکا استقبال می‌کند.

کره جنوبی پنجمین واردکننده بزرگ نفت در جهان و یکی از بزرگترین خریداران نفت ایران است.

در این بیانیه آمده است: اگر تحریمهای ایران برداشته شود انتظار میرود پالایشگاههای کره واردات خود به سطح قبل از تحریمها بازگردانند. پالایشگاههای کره ای همچنین امیدوارند که از آمریکا میعانات واردکنند زیرا عرضه این نفت سبک در آسیا هم اکنون محدود است.

وزارت بازرگانی، صنعت و انرژی کره جنوبی افزود: اگر قیمت نفت سبک آمریکا چهار تا شش دلار در هر بشکه از شاخص نفت خاورمیانه در دوبی کمتر شود، پالایشگاههای کره جنوبی واردات نفت میعانات از آمریکا را بررسی خواهند کرد.

قیمت نفت سبک آمریکا برای تحویل در ماه فوریه امروز چهارشنبه به 36 دلار و 40 سنت در هر بشکه رسید در حالیکه نفت سواپ دوبی 33 دلار و هشت سنت در هر بشکه معامله شد.

واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه نوامبر نسبت به دوره مشابه سال گذشته تقریبا 30 درصد کاهش یافت در حالیکه واردات این کشور از ایران در 11 ماه نخست سال جاری میلادی 0.8 درصد کاهش یافته تا تحریمها علیه رعایت شود.

کنگره آمریکا در روزهای گذشته ممنوعیت 40 ساله علیه صادرات نفت این کشور را لغو کرد اگرچه انتظار نمی‌رود بلافاصله صادرات نفت در مقیاس وسیع از سوی آمریکا صورت بگیرد و این به معنای اینست که مقداری از نفت آمریکا سال آینده روانه بازارهای جهانی خواهد شد که تعادل بازار نفت را تغییر می‌دهد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا