بالاترین دستمزد در هالیوود برای کیست؟

بالاترین دستمزد در هالیوود برای کیست؟

براساس فهرست جدیدی که نشریه «فوربز» منتشر کرده، بالاترین دستمزد در هالیوود به «جانی دپ» بازیگر مجموعه فیلم‌های «دزدان دریایی کارئیب» پرداخت می‌شود.

 مجله «فوربز» طبق روال سالانه‌ در روزهای پایانی سال 2015، فهرست‌هایی را براساس آمار حوزه‌های مختلف منتشر می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، جدیدترین این جدول‌ها به بازیگران هالیوودی مربوط می‌شود که دستمزدهای گزاف برای ایفای نقش‌های خود می‌گیرند. «جانی دپ» ستاره پرطرفدار مجموعه سینمایی «دزدادن دریایی کارائیب» امسال صدرنشین این فهرست شده است.

دپ برای اشغال این جایگاه، «آدام سندلر» بازیگر کمدی معروف و گرانترین هنرپیشه سال گذشته را کنار زد. سندلر در سال‌های 2013 و 2014 رتبه نخست این جدول را داشت. براساس آمار به دست آمده، در 12 ماه گذشته به ازای هر یک دلاری که کمپانی‌های سینمایی برای بازی جانی دپ پرداخت کرده‌اند، او 1.20 دلار برایشان سودآور بوده است. درآمد سالانه این بازیگر 30 میلیون دلار تخمین زده شده است.

جالب است که 10 عنوان نخست فهرست گرانترین بازیگران هالیوودی «فوربز» در سال 2015 را مردها به تسخیر خود درآورده‌اند. این در تناقض جالب توجهی با فهرست اخیر «فوربز» است که نشان می‌داد زنان در سینمای هالیوود پول‌سازتر هستند. براساس این آمارگیری، چهار جایگاه از پنج رتبه نخست فهرست پول‌ساز‌ترین بازیگران هالیوودی را زنان اشغال کردند. «میلا کانیس‌»، «اسکارلت یوهانسون»، «‌گوینیث پالترو» و «اما استون» چهار بازیگر سرشناس هالیوودی هستند که در کنار «کریس ایوانز» عنوان پول‌سازترین بازیگران سال 2015 را کسب کرده‌اند.

از نگاه این مجله اقتصادی، «دنزل واشنگتن» پس از جانی دپ دومین بازیگر پرهزینه برای هالیوود است. او در سال 2015 به ازای هر دلاری که برایش خرج شده، 6.50 دلار برای فیلم‌سازان سودآور بوده است. این رقم پنج برابر مبلغی است که جلوی نام دپ نوشته شده است. علاوه بر این، هر سه فیلم این بازیگر 60 ساله طی سال 2015 به سود رسیدند.

رتبه سوم این رده‌بندی هم از آن «ویل فرل» است که در سال‌های 2009 و 2010 نیز نامش در این فهرست به چشم می خورد. او در ازای هر یک دلاری که دریافت کرده، 6.80 دلار به جیب سینماگران واریز کرده است.

به گزارش گاردین، پنچمین جایگاه این جدول هم به نام «لیام نیسون» برای 7.80 دلار سوددهی در برابر هر دلار درآمد، ثبت شده است.

«ویل اسمیت»، «کریستین بیل»، «چانینگ تاتوم»، «برد پیت»، «بن افلک» و «تام کروز» هم به ترتیب ششمین تا دهمین هنرپیشه‌های گران هالیوودی طی سال 2015 میلادی لقب گرفتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا