بحران در کارخانه چاپ اسکناس ایران

بحران در کارخانه چاپ اسکناس ایران

اقتصاد > اقتصاد کلان - اقتصادنیوز نوشت: دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تشکیل کارگروه ویژه الحاق مجدد شرکت دخانیات به وزارت صنعت خبر داد.

سیدمحمد بیاتیان گفت: دولت قبل به خاطر رد دیون شرکت دخانیات را در قالب بسته‌ای به صندوق‌ بازنشستگی صنعت فولاد ایران واگذار کرد و امور آن را به وزارت کار سپرد که به دلیل غیر تخصصی بودن مدیریت در این شرکت صنعت دخانیات به زانو درآمد.

او افزود: در همه جای دنیا شرکت‌های توید کننده سیگار به کارخانه‌های چاپ اسکناس معروفند به طوری گردش مالی بسیار زیادی دارند و سودهای سرشاری از فروش محصولات خود به دست می‌آورند که متاسفانه این عمومیت شامل حال شرکت دخانیات ایران در حال حاضر نیست و به دلیل کاهش درآمد اوضاع مالی آن بحرانی شده است.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: هم اکنون شرکت دخانیات ایران با مازاد نیرو و حقوق بگیران زیادی روبروست و عملا هر آنچه که به تولید رسانده و در بازار عرضه می‌کند حتی کفاف هزینه‌های کارکنان را نمی‌دهد که چنین وضعی سبب شده تا این شرکت ورشکست شده و اوضاع نامناسبی به لحاظ مالی داشته باشد.

او گفت: به همین خاطر اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تشکیل کارگروه ویژه 6 نفره به دنبال آن هستند تا بستر مناسب را برای الحاق مجدد این شرکت به وزارت صنعت مهیا کنند تا مدیریت آن تخصصی شده و به روزهای اوج خود برگردد.

بیاتیان افزود: در حال حاضر مجوزهای زیادی برای ایجاد کارخانه های سیگار به بخش خصوصی داده شده که متاسفانه دیده می شود آنها به جای اینکه به تولید سیگار در کشور بپردازند و این صنعت را توسعه دهند، اقدام به واردات غیر قانونی یا قاچاق سیگار کرده و آن را وارد بازار می کنند. این وضعیت سبب شده تا بازار سیگار به اختیار سیگارهای قاچاق دربیاید و کمترین درآمد را صنعت دخانیات ایران داشته باشد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا