فعالیت بزرگترین معدن باریت ایران در مریوان

فعالیت بزرگترین معدن باریت ایران در مریوان

دنیای معدن - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مریوان گفت : بزرگترین معدن باریت ایران در شهرستان مریوان با ذخیره 950 هزارتن در حال فعالیت است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجار شهرستان مریوان ظرفیت استخراج این معدن را سالانه 30 هزار تن با وزن مخصوص 4.4 عنوان و اظهار کرد: معدن باریت مریوان از سال 81 فعالیت خود را بصورت شرکت تعاونی آغاز کرده است.
آزاد برتنی با بیان اینکه در حدود 470 نفر سهام دار شرکت تعاونی این معدن هستند، اضافه کرد: باریت در بخش هایی به عنوان پر کننده، در شرکت نفت و رنگ سازی مورد استفاده قرار می گیرد.
برتنی از صدور دو پروانه اکتشاف معدن پلی متال در شهرستان مریوان خبر داد و بیان کرد: تا کنون تعداد 16 واحد معدنی در شهرستان مریوان فعالیت می کنند.
وی افزود: در حال حاضر 43 واحد صنعتی در شهرستان مریوان مشغول به فعالیت هستند که انتظار می رود با توجه به پتانسیلها و ظرفیتهای موجود در این شهرستان و همچنین وجود مرز باشماق بعنوان یک مرز رسمی که رتبه 16 را در کشور داراست و از همه مهمتر با اجرایی شدن منطقه آزاد بانه و مریوان بر تعداد واحدهای صنعتی افزوده شود.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مریوان با اشاره به وجود 7 هزار و 500 واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان مریوان تصریح کرد: از این تعداد واحد صنفی یک هزار و 500 واحد آن بدون پروانه کسب هستند.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا