«حفظ محیط زیست» و «توسعه اقتصادی» همزمان در بخش معدن امکان پذیر است

«حفظ محیط زیست» و «توسعه اقتصادی» همزمان در بخش معدن امکان پذیر است

گروه معادن - معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حفظ محیط زیست و توسعه اقتصادی در همزمان بخش معدن با همکاری 2 سازمان مسئول (حفاظت محیط زیست و ایمیدرو) امکان پذیر است.

به گزارش ماین نیوز، سعید متصدی در «دومین همایش ایمنی، بهداشت و محیط زیست در معادن و صنایع معدنی ایران» با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه نگاه دولت و ریاست جمهوری، ارتقای کیفیت محیط زیست است و در فرامین ابلاغی مقام معظم رهبری در آبان امسال نیز بر این موضوع تاکید شده است، تصریح کرد: خوشبختانه همکاری های زیادی در خصوص پیشگیری و کنترل آلاینده ها، بهداشت و ایمنی در وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود دارد و این موضوع نشان می دهد که تنها سازمان محیط زیست به دنبال حفاظت از محیط زیست نیست بلکه همه دستگاه ها آن را به عنوان اولویت خود مورد توجه قرار می دهند.

وی ضمن ابراز تشکر از مجموعه ایمیدرو بابت همکاری های متقابل با سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: موضوع ایمنی، بهداشت و محیط زیست به عنوان یکی از دغدغه های رئیس هیات عامل ایمیدرو است و اقدامات انجام شده، نشانگر این است که مدیریت ایمیدرو به این موضوع اعتقاد دارد و سازمان محیط زیست همواره طی سال های اخیر با ایمیدرو همکاری تنگاتنگی داشته است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست با بیان اینکه موضوع HSE علاوه بر حفظ محیط زیست، موضوعات مهم بهداشت و ایمنی را نیز در بر دارد، اظهار داشت: قرار گرفتن این سه موضوع در یک مجموعه، سبب هم افزایی شده و فعالیت کارکنان در هر 3 بخش بسیار حائز اهمیت است و چنانچه هر یک از این حلقه ها تضعیف شود، زنجیره بهبود کیفیت گسسته می شود. بنابراین موضوعات یاد شده در واحدها باید تقویت شود.

وی ادامه داد: بخشی از سلامت به محیط زیست بر می گردد و اگر نتوانیم آلاینده ها را کاهش دهیم، نمی توانیم سلامتی واحدهای تولیدی را تضمین کنیم. همچنین اگر سلامتی به خطر افتد، اقتصاد و اشتغال جامعه به خطر می افتد و موجب از بین رفتن منابع شده و با درگیر شدن کارکنان با مساله بیماری، هزینه ها افزایش می یابد.

متصدی با بیان اینکه سازمان محیط زیست به توسعه و محیط زیست در کنار هم باور دارد و قائل به توسعه محض یا حفظ محیط محض نیست، اذعان کرد: هر کدام از مولفه های «اقتصاد» و «محیط زیست» با کمک هم، روند شکوفایی و توسعه متوازن را موجب می شود. ایمیدرو و سازمان حفاظت محیط زیست با همکاری هم می توانند این 2 مولفه را در کنار هم به شکوفایی برسانند و راهکارهای دستیابی به این هدف، بسیار ساده است.

وی افزود: در پژوهش هایی که در بخش معدن انجام شده، نشان می دهد که در هیچ جای دنیا، باطله معدنی وجود ندارد و آنها را فرآوری می کنند. به عنوان مثال، با باطله سنگ آهک، می توان کاغذ سنگی تولید کرد که کیفیت بالایی دارد و در آن از چوب استفاده نمی شود. با توجه به وجود معادن آهک در نقاط مختلف کشور، می توان به جای تخریب جنگل ها، باطله های معادن آهک را مورد استفاده قرار داد و در عین حال، اشتغال ایجاد کرد.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا