باز هم ادغام یک موسسه مالی با یک بانک دیگر

باز هم ادغام یک موسسه مالی با یک بانک دیگر

پس از تجمع امروز برخی سپرده‌گذاران موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج مقابل ساختمان مجلس، یک نماینده مجلس خبر داد: بانک مرکزی همان‌طور ...

پس از تجمع امروز برخی سپرده‌گذاران موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج مقابل ساختمان مجلس، یک نماینده مجلس خبر داد: بانک مرکزی همان‌طور که موسسه میزان را در بانک صادرات ادغام کرد، درصدد است که این موسسه را هم با یکی از بانک‌ها ادغام کند.

ناصر موسوی‌لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد تجمع برخی از سپرده‌گذاران موسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج مقابل ساختمان مجلس در امروز، به اقتصادنیوز گفت: کمیسیون اقتصادی در ارتباط با موسسات مالی و اعتباری جلسات زیادی گذاشت، زمانی‌که بحث موسسه میزان مطرح شده‌بود جلسه مهمی با حضور مسوولان بانک مرکزی تشکیل دادیم و اعتراض کردیم. اعتراض به این معنا که چرا بانک مرکزی باید اجازه تاسیس موسسه مالی و اعتباری‌هایی مانند ثامن الحجج را که در سراسر ایران شعبه دارند بدهد تا پول‌های مردم را جذب کنند و وعده بدهند و بعد از چند سال بانک مرکزی اعلام کند این موسسات مجوز ندارند و غیر قانونی هستند.

او افزود: اکثر تابلوهایی که در سردر این موسسات نصب می‌شود، با مجوز بانک مرکزی نوشته‌شده‌است، اگر واقعا قانون نیاز به اصلاح دارد اعلام کنند، اما اگر قانون نظارت بر این موسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها را برعهده بانک مرکزی گذاشته‌ است باید به وظیفه قانونی خود عمل کنند و از این اتفاقات جلوگیری کنند.

موسوی‌لارگانی خاطر نشان کرد: یک فروشگاه معمولی مواد غذایی برای راه‌اندازی فروشگاه خود نیاز به کسب پروانه دارد و حتی از اصناف و نیروی انتظامی برای اخذ مجوز و پروانه کسب این فروشگاه می‌آیند، آن مغازه‌دار اگر ضرری هم بزند به خود می‌زند کسی سپرده‌گذاری در فروشگاه موادغذایی نمی‌کند. تعداد زیادی از سپرده‌گذاران به واسطه وعده‌های داده شده و ارائه سود 25 درصدی به آنها سپرده‌گذاری کردند، در حال حاضر مردم واقعا با مشکل مواجه شدند.

او در پایان این گفت‌وگوی کوتاهش با اقتصادنیوز تصریح کرد: بانک مرکزی همان‌طور که موسسه میزان را در بانک صادرات ادغام کرد، درصدد است  این موسسه را هم با یکی از بانک‌ها ادغام کند. اما به عقیده بنده باید جلوی ضرر را قبل از این اتفاقات گرفت، تا کار به تجمع مردم نرسد و نسبت به نظام بدبین نشوند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا