ترکیه‌ای‌ها برای جبران تحریم روسیه به ایران آمدند

چشم امید تجار ترکیه به بازار ایران

چشم امید تجار ترکیه به بازار ایران

در حالی که روسیه واردات مواد غذایی از ترکیه را محدود کرده است ۵۰ صادر کننده مواد غذایی، مبلمان و غذاهای دریایی ترکیه برای افزایش فروش کالاهای خود در ایران به تهران سفر کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ساعت 24، پایگاه خبری ترکیش ویکلی، 50 صادر کننده مواد غذایی، مبلمان و غذاهای دریایی با همتایان ایرانی و مسئولان این کشور دیدار کردند تا در مورد فرصت های بیشتر همکاری در دوره پسا تحریم گفت و گو کنند. به گفته صادر کنندگان ترک، آینده روابط دو کشور کاملا امیدوار کننده است.

روسای 3 اتحادیه صادراتی استانبول و نمایندگان این اتحادیه ها برای بحث در مورد نحوه افزایش حجم مبادلات تجاری با حدود 100 شرکت ایرانی، به ایران سفر کردند. این هیئت حدود 33 مذاکره دوجانبه در ایران داشت. برخی شرکت های ایرانی حتی پیشنهاد کرده اند که با شرکت های ترک تولید مشترک داشته باشند. نمایندگان بخش خصوصی ایران گفتند، امکان افزایش مجدد صادرات کالاهای ترک به ایران وجود دارد.

ارزش صادرات ترکیه به ایران از حدود 3.5 میلیارد دلار به 1.5 میلیارد دلار در سال جاری رسیده که به اندازه سال 2011 بوده است.


زکریا مته، رئیس اتحادیه صادر کنندگان غلات، بنشن و دانه های روغنی ترکیه گفت: «لغو احتمالی تحریم های ایران موجب ایجاد فرصت هایی عظیم برای ما خواهد شد. ما اکنون اولین گام را برای افزایش روابط در دوره پساتحریم برداشته ایم. صادرات ما به ایران در سطح مطلوبی نیست. روابط دو جانبه ما به دلایل مختلف کاهش یافته، اما هرگز متوقف نشده است. اگر همه چیز بر اساس پیش بینی های ما پیش برود، ما می توانیم شاهد افزایش روابط باشیم.»


احمد گولک، رئیس اتحادیه صادر کنندگان مبلمان، کاغذ و محصولات جنگلی ترکیه نیز گفت، صادر کنندگان ترک باید از طریق اتخاذ استراتژی های مناسب بازاری، سهمی در بازار ایران به دست بیاورند.


وی افزود: «با لغو تحریم های ایران، شرکت های ما شانس گشایش مجدد فروشگاه هایی در بازار ایران را خواهند داشت. تعداد فروشگاه های ترک در ایران ممکن است در طی 3 سال به لطف مزیت های متعدد موافقتنامه تجارت ترجیحی ایران و ترکیه به 500 مورد برسد. برخی شرکت های ایرانی پیشنهاد فعالیت های تولیدی مشترک یا شراکت برای استفاده از برندهای ما را مطرح کرده اند. ما این پیشنهادات و فرصت های دیگر موجود در بازار ایران را ارزیابی خواهیم کرد.»

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا