پاسخ‌های طیب‌نیا به کمیسیون اقتصادی مجلس: نمایندگان قانع شدند

پاسخ‌های طیب‌نیا به کمیسیون اقتصادی مجلس: نمایندگان قانع شدند

وزیر اقتصاد با حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس ، وضعیت پول‌های بلوک‌شده و علت عدم اجرای مصوبه شورای پول و اعتبار درباره یک موسسه را اعلام کرد و نمایندگان قانع شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،رحیم زارع سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس،از حضور وزیر اقتصاد در کمیسیون متبوعش خبر داد و به خانه ملت گفت: سوال علیرضا خسروی نماینده مردم سمنان از  طیب نیا در خصوص آخرین وضعیت دارایی ها و مقدار پول‌های بلوکه شده ایران در خارج از کشور و علت تفاوت در آمار مسئولان دولتی بوده که با عدم حضور طرح سوال وی منتفی شد.

وی با اشاره به سوال دیگری یکی از نمایندگان از وزیر اقتصاد در خصوص چرایی عدم نظارت بر بانک‌ها، افزود: در این باره مقرر شدجلسه ای با حضور نمایندگان سوال کننده و مسئولان وزارت اقتصاد برگزار شده و در نهایت نتیجه اعلام شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اعلام سوال عبدالرحمان رستمیان از وزیر اقتصاد مبنی بر اینکه علت عدم وصول عوارض و مالیات بر خرده فروشی سیگار چیست، گفت: در این باره مقرر شد ریاست سازمان مالیات موضوع را پیگیری و نتیجه را اعلام کند.

زارع ادامه داد: در خصوص سوال یعقوب جدگان مبنی بر علت واریز عوارض مربوط به ارزش افزوده شرکت گلدیران به حساب تهران نیز مقرر شد ظرف 3 هفته در جلسه با ریاست سازمان مالیات موضوع مرتفع شود.

وی با اشاره به سوال فیاضی و علیپور در خصوص علت عدم اجرای مصوبه شورای پول و اعتبار در خصوص موسسه مالی و اعتباری توسعه، تصریح کرد: درباره این سوال مقرر شد ظرف 2 هفته مراتب به صورت مکتبوب به استحضار نمایندگان سوال کننده برسد.

زارع در خصوص پاسخ وزیر اقتصاد درباره سوال قاسم جعفری مبنی بر علت وجود حساب های جعلی در شبکه بانکی چیست؟، گفت: در این باره مقرر شد طی جلسه ای با معاون امور بیمه و بانک های وزارت اقتصاد موضوع پیگیری شود.

وی با اشاره به سوال سیدسعید زمانیان دهکردی از وزیر اقتصاد مبنی بر چرایی عدم تعامل بانک‌ها در پرداخت تسهیلات، گفت: در این باره طبق اظهارات وزیر اقتصاد مقرر شد طی جلسه‌ای با مسئولان مربوطه این موضوع پیگیری شود.

زارع با یادآوری سوال فتح الله حسینی از وزیر اقتصاد مبنی بر اینکه علت رکود در بازار و نوسانات کمرشکن بر کسبه چیست، گفت: این نماینده قانع شد اما در خصوص سوال وی مقرر شد ظرف 2 هفته بانک مرکزی جلسه‌ای با مدیران بانک‌ها داشته باشد و همچنین مقرر شد بخشودگی برخی مالیات ها نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: سوال حسینعلی حاجی دلیگانی از وزیر اقتصاد نیز مطرح شد که در این باره مقرر شد ظرف یک هفته مطالب به صورت کتبی از سوی سازمان مالیاتی و گمرک به نماینده مذکور ارایه شود.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا