کرباسیان اعلام کرد

واردات 2.7 تن فولاد با وجود انباری سه میلیون تن تولید داخل

واردات 2.7 تن فولاد با وجود انباری سه میلیون تن تولید داخل

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با وجود انبار شدن سه تن از تولیدات امسال واحدهای فولادسازی کشور، آمار گمرک نشان می دهد تاکنون حدود 2.7 میلیون تن فولاد وارد کشور شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، مهدی کرباسیان امروز(سه شنبه) در حاشیه همایش ایمنی، بهداشت و محیط زیست در محل سازمان ایمیدرو افزود: امروز میلیاردها تومان سرمایه در بخش فولاد زمین گیر شده که ناشی از رکود بازار فولاد ، کاهش ساختمان سازی و افت اجرای طرح های عمرانی است.
وی ابراز امیدواری کرد: حمایت دولت از بخش فولاد موجب رونق صادرات آن شود؛ زیرا بیش از سه میلیون تن تولیدات فولادی آماده صدور است که در صورت تحقق آن می تواند رکوردی در این ارتباط باشد .
برپایه آمارهای منتشر شده، پارسال نزدیک به 2.5 میلیون تن تولیدات فولادی از کشور صادر شد.
ایران چهاردهمین فولادساز جهان محسوب می شود و براساس سند چشم انداز 1404 ، دستیابی به ظرفیت 55 میلیون تن هدف گذاری شده که از این رقم حدود 15 میلیون تن برای صادرات باید بازایابی شود.
رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) افزود: دامپینگ (عرضه کالا به بهای پایین تر از قیمت تمام شده) رقبای فولاد ساز از جمله چین، سهم بسزایی در رکود بازار فولاد ایران داشته و از سوی دیگر دولت باید با اعمال تعرفه های لازم، از این بخش حمایت کند.
کرباسیان در ادامه، یکی از راه های برون رفت از شرایط رکودی در بخش فولاد را سیاست های دولت برای رونق بخشی به ساختمان سازی در سطح کشور بیان کرد و گفت: لازمه راهیابی فولاد تولیدی ایران به بازار های صادراتی جهان، ارتقای کیفیت و متناسب سازی قیمت در برابر نرخ های تولیدات رقباست.
معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت، اعمال تعرفه های لازم برای حمایت از تولیدات فولادی داخلی را مهم خواند و گفت: اکنون میزان تعرفه فولاد وارداتی به کشور 10 تا 20 درصد است آن هم در حالی که در بسیاری از کشورهای فعال در این بخش، تعرفه های تا سطح 100 درصدی اعمال می شود.
دامه دارد ...
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا