معاون وزیر نفت:

صنعت نفت برای همکاری با شرکت‌های خارجی حق‌انتخاب دارد

صنعت نفت برای همکاری با شرکت‌های خارجی حق‌انتخاب دارد

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت گفت: صنعت نفت، سیاسی نیست و تمام ملاحظات این صنعت بر اساس مسائل تجاری، عملی، فنی و مخصوص صنعت نفت است.

به گزارش خبرنگار ایسنا خوزستان، امیرحسین زمانی‌نیا در مراسم سی و ششمین سالگرد تاسیس شرکت ملی حفاری ایران که امروز، یکم دی‌ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: قدم‌های کلیدی برای اجرایی شدن برجام انجام شده است و پیش بینی می‌شود که تا اواخر دسامبر برجام اجرایی شود و دلیل آن حضور شرکت‌های مختلف نفتی خارجی در ایران، برای همکاری با ایران است.

وی افزود: امروز در موقعیتی قرار گرفته‌ایم که برای شرکت‌هایی که قصد همکاری با ما را دارند، حق انتخاب داریم و در خصوص ارتباط با آن‌ها ملاحظات سیاسی را در نظر نخواهیم گرفت بلکه مسائل تجاری و فنی آن‌ها جهت همکاری در این صنعت مدنظر ما است.

زمانی‌نیا تصریح کرد: عملیات نفت به حیات و توسعه زیربنایی کشور بستگی دارد و نباید آن را با مباحث سیاسی درآمیخت بلکه باید ملاحظات مربوط به توانمندسازی صنعت نفت برای همکاری با شرکت‌های مختلف دنیا در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به حضور شرکت‌های مختلف بین‌المللی در ایران برای همکاری با صنعت نفت کشور عنوان کرد: فعالیت‌های شرکت‌هایی مانند شرکت‌های ملی حفاری ایران تا 6 ماه آینده چند برابر خواهد شد که باید برای این فعالیت‌ها برنامه‌ریزی انجام شود.

زمانی‌نیا ادامه داد: در دوره تحریم شرکت ملی حفاری ایران به صورت تصاعدی در بخش‌های علمی و فنی رشد کرده است که امیدواریم پس از برجام این رشد تصاعدی با همکاری دارندگان فناوری مدرن در جهان ادامه پیدا کند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا