خام فروشی بلای جان سنگ قروه/مطالبات تولیدکنندگان همچنان بی پاسخ

خام فروشی بلای جان سنگ قروه/مطالبات تولیدکنندگان همچنان بی پاسخ

دنیای معدن - خام فروشی مواد سنگی در شهرستان قروه که قطب سنگ کردستان است سبب شده از این سرمایه بزرگ به درستی استفاده نشود و سود اصلی این منبع غنی به جای مردم در استان به دلالان برسد.

شهرستان قروه از دیرباز به قطب سنگ کشور شناخته می شد و هر زمان نام ظرفیت اقتصادی در این منطقه بر زبان جاری شده یکی از محتمل ترین گزینه ها در کنار این عنوان، توانایی های شهرستان در زمینه سنگ های تزیینی و ساختمانی بوده است.

چند وقتی است که در منطقه سریش آباد شهرستان قروه کارگاه های مصنوعات سنگی آغاز به کار کرده اند و با وجود مشکلات بسیار، اکسیژن فعالیت را تنفس می کنند.

عصر یک روز پاییزی عازم یکی از این کارگاه ها می شویم تا از نزدیک با آنچه که قروه را از لحاظ سنگ و تزئینات سنگی مطرح می کند، آشنا شویم و دغدغه های صنعتکاران زبردست را بشنویم.

مسیر ما به سمت کارگاه سنگ سبلان است. کارگاهی خصوصی که انواع مصنوعات سنگی از قبیل استریپ و تایل و چینی سفید و ... را ساخته و به بازار عرضه می دارد. کارگاهی برای جلوگیری از خام فروشی سنگ های شهرستان، معضلی که گریبان پیشرفت معادن شهر را گرفته است.

راهنما که در واقع سرکارگر کارگاه است، همراهی ام می کند تا مسیر پیش رو را درست طی کنم. خودش را حیدری معرفی کرده و از گفتن نام کوچکش خودداری می کند. مسیر طولانی و پر پیچ و خمی است، گرد و خاک و غبار همه جا را فرا گرفته است و سنگریزه های زیر لاستیک های ماشین خبر از آسفالت نشدن راه و جاده های کارگاه می دهند.

در طول مسیر کارگاه های دیگری را می بینم و بنا به گفته راهنما تمامی این ها کارگاه های صنایع سنگ هستند که عده ای از جوانان فارغ التحصیل بیکار برای کسب و کار خود دایر کرده اند و مشغول به کار شده اند.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا