گزارش روز:

صف خرید گروه های قندی

صف خرید گروه های قندی

گروه قندی اکثرا مثبت و صف خرید شدند که در این بین نماد قزوین تحت گره معاملاتی رشد حدود 15.5 درصدی را تجربه کرد. اما باز هم به تعادل نرسید و با صف خرید پرحجم جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره، متوقف شد.

 

علیرغم افت اکثر نمادهای گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل، نماد خکمک صف خرید شد و نمادهای خشرق، خکار، خودرو، حسینا و حفارس مثبت دنبال شدند که افزایش حمایت ها و خریدهای حقوقی ها محسوس بود و احتمالا فردا بازاری متعادل تر در گروه های مذکور را شاهد خواهیم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه ( سنا) و به نقل از کارگزاری آبان ، در گروه های بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری، نمادهای وگردش و وپست صف خرید شدند اما سهم وگردش بواسطه داشتن شرایط نامناسب بنیادی و رشد اخیر، همچنان پرریسک ارزیابی می شود. نمادهای وبیمه، وملت، دانا، سمایه، وبصادر، وسینا و حکمت متعادل و مثبت و مابقی اکثرا متعادل به کار خود پایان دادند.  همچنین نماد سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران بعد از ثبت معاملاتی مثبت جهت برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه به منظورتصویب صورتهای مالی و مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شد.

به جز نمادهای شسینا، شکربن، شلعاب، شمواد، شپلی، شاوان گروه های پتروشیمی و پالایشگاهی که مثبت بودند مابقی اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند که با توجه به ادامه ریزش قیمت های جهانی نفت، عدم رفع ابهامات نرخ خوراک و قیمت محصولات آنها امری دور از ذهن نبود.  همچنین وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه بدهی دولت با احتساب بدهی شرکت نفت ۵۴۰ هزار میلیارد تومان است، گفت:‌ نرخ دلار در لایحه بودجه سال آینده ۲۹۹۷ تومان و نفت 40دلاری تعیین شده است.

در گروه های فلزی و معدنی، نمادهای ارفع، ذوب، فباهنر، فمراد، فملی، فولای، فسرب، میدکو و فزرین متعادل و مثبت و مابقی اکثرا متعادل و منفی شروع شدند ، اما در اواخر بازار با افزایش تقاضا مواجه شدند تا جایی که نماد ذوب صف خرید سنگین و اکثرا مثبت به کار خود پایان دادند. 10 درصد معادل 11 میلیون و 520 هزار سهم شرکت معدنی کیمیای زنجان گستران در بازار دوم فرابورس در قیمت های 335 عرضه اولیه شد. تا نماد کوچک دیگری انبار در گروه فلزی و معدنی در قیمت های بالایی کشف قیمت شود. فعالیت شرکت کیمیای زنجان گستران در زمینه تولید کنسانتره سرب و روی برای تأمین نیاز بازارهای داخلی و دستیابی به بازارهای بین‌المللی بوده و آخرین سرمایه ثبت شده آن 115 میلیارد و 200 میلیون ریال است.

درگروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی بجز نمادهای بسویچ(به دلیل خبر افزایش سرمایه)، رتکو، بمپنا و بکام که مثبت بودند مابقی اکثرا متعادل و منفی سپری شدند که در این بین نماد آکنتور با معاملاتی مثبت و صف خرید چشم نوازی می کرد.

از معدود نمادهای متعادل و مثبت گروه های ساختمانی و سیمانی، به ثنوسا، کرمان، ثعمرا و ثغرب می توان اشاره کرد و مابقی هم گروهی ها اکثرا منفی دنبال شدند.

مدیرکل طرح و برنامه بانک مسکن از ابلاغ بخشنامه وام‌ جدید خرید مسکن به شعب خبر داد و گفت: مردم می‌توانند از امروز اول دی برای دریافت وام ۶۰ میلیون تومانی به شعب بانک مسکن مراجعه کنند. کسانی که می‌خواهند از تسهیلات جدید استفاده کنند، تا سقف‌های قبلی که 45 میلیون تومان بود می‌توانند از اوراق تسه مهر ماه به قبل استفاده کنند ، ولی برای استفاده از مابه‌التفاوت سقف وام قبلی(45 میلیون تومانی) تا سقف وام جدید(70 میلیون تومان) که 25 میلیون تومان می‌شود، باید از(اوراق تسه 9408 ) اوراق تسهیلات مسکنِ صادره آبان ماه امسال به بعد) خریداری کنند. نمادهای سهگمت و ثاخت با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم، و نمادهای آ س پ و ثفارس جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه متوقف شدند.

گروه قندی اکثرا مثبت و صف خرید شدند که در این بین نماد قزوین تحت گره معاملاتی رشد حدود 15.5 درصدی را تجربه کرد. اما باز هم به تعادل نرسید و با صف خرید پرحجم جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره، متوقف شد. نماد کگاز در گروه کانی های غیر فلزی، نماد پتایر، پاسا و پسهند در گروه لاستیک سازی و غمارگ، غمینو، غالبر، غشاذر در گروه غذایی، مرقام در گروه آی تی و در گروه دارویی نمادهای سبحان، دبالک و کی بی سی صف خرید و مثبت بودند و مابقی هم گروهی های مذکور اکثرا منفی به کار خود پایان دادند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات منفی نمادهای حکشتی و وکار با کاهش ((104.27 واحدی به ارتفاع 61,414 واحدی رسید که در این بین نمادهای فولاد و فملی بیشترین تاثیر مثبت را داشتند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است اما این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش را بر عهده نخواهد گرفت.

 
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا