معاون صنعت و تجارت استان سیستان و بلوچستان:

۱۵ محدوده معدنی در سیستان و بلوچستان کشف شد

۱۵ محدوده معدنی در سیستان و بلوچستان کشف شد

گروه اكتشاف و زمين شناسي - معاون سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان گفت: ۱۵ محدوده معدنی در سیستان و بلوچستان کشف شد.

به گزارش ماین نیوز، داود شهرکی اظهار داشت: مطالعات اکتشافی در نوار مرزی استان و پهنه سراوان توسط بخش خصوصی (شرکت ایمیدرو) با حمایت‌های مقام عالی وزارت و استاندار محترم درحال انجام است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت ، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود : از ابتدای اجرای طرح جدید اکتشافی که از نزدیک به 2 سال پیش آغاز شده شرکت‌ها و نیروهای بومی استان در این طرح مشارکت داشته‌اند.

شهرکی تصریح کرد: در راستای استفاده از توان نیروی متخصص استان و فراهم شدن بستر فعالیت مشاورین ، از سوی سازمان صنعت ، معدن و تجارت با شرکت ایمیدور (همکاری 12 شرکت معدنی استان )توافق صورت پذیرفت که این اکتشافات تاکنون منجر به دستیابی به ذخایر مس، طلا شده است.

وی گفت: در نوار مرزی بیش از 140 و در سراوان 25 اندیس معدنی شناسایی شده که در اولویت های مطالعاتی قرار گرفته‌اند و عملیات‌های اکتشاف نیز هم اکنون درحال اجرا می‌باشد که با تکمیل آن در زمان مناسب اطلاع رسانی می‌شود.

وی گفت: از آنجایی که اجرای برنامه های اکتشافی استان به سازمان صنعت ، معدن و تجارت محول گردیده در نوار مرزی و پهنه سراوان به ترتیب 15 هزار کیلومترمربع و 14 هزار و 300 کیلومترمربع عملیات شناسایی و پی‌جویی انجام شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: از ابتدای سال 92 عملیات اکتشاف در محدوده هایی با وسعت 4 هزار 500 کیلومترمربع در استان آغاز گردید که هم اکنون منجر به شناسایی 15 محدوده معدنی مستعد شده است.

شهرکی افزود: طرح جدید اکتشاف از سوی ایمیدرو با مشارکت سازمان صنعت ، معدن و تجارت و سازمان زمین شناسی از زمستان 92 آغاز شد و مقرر شده بود 200 هزار کیلومتر مربع را تحت فعالیت های اکتشافی قرار دهد که در سالجاری، برنامه اجرایی این طرح از مساحت پیش‌بینی شده نیز عبور کرد .
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا