۷ سوال معاون سابق از آقای وزیر

۷ سوال معاون سابق از آقای وزیر

رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران که پیش از این معاون وزیر نفت بود، ۷ سوال از زنگنه مطرح کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، وزیر نفت امروز میهمان اتاق تهران و فعالان بخش خصوصی بود، پیش از شروع صحبت های بیژن زنگنه ابتدا منصور معظمی رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران که پیش از این معاون زنگنه بود، به نمایندگی از بخش خصوصی و فعالان حوزه نفت خواسته ها و سوالاتی را مطرح کرد:

1- سیاست وزارت نفت در ارتباط با چشم انداز توسعه صنعت پتروشیمی چیست؟

2- چه راهکاری برای پرداخت مطالبات پیمانکاران، سازندگان تجهیزات و مشاورین حوزه نفت از وزارت نفت که حجم قابل توجهی است و این شرکت ها را دچار مشکل کرده، دارید؟

3- چه تصمیماتی را اتخاذ کرده اید تا برای خوراک پتروشیمی ها تعیین تکلیف شود؟ باتوجه به این که در دوران پسا تحریم ها .و پسا برجام قیمت خوراک پتروشیمی ها بحث کلیدی است.

4- شرکت های پالایشی که در بورس هستند اعلام می کنند که قیمت ها به پالایشگاه ها دیر اعلام می شود در شرایطی که آن ها گزارش های سه ماه بدهند و ای پی سی خود را اعلام کنند، ما باتوجه به تاخیر این امکان وجود ندارد.

5- موضوع رگولاتوری در صنعت نفت موضوع دیگری است، صنعت نفت نیازمند یک رگولاتوری هست؛ به اعتقاد فعالان حوزه نمی توان تولید کننده، فروشنده، دریافت کننده و قیمت گذار و سیاست گذار یکسان باشد. باید یک نهادی بیرون از این مجموعه باشد که انحصار به وجود نیاید.

6- جایگاه بخش خصوصی در بند « ق» تبصره 2 بودجه سال 93 که به ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور هم تبدیل شد، چیست؟

7-استراتژی آینده صادرات گاز چگونه است؟

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا