افزایش13.3 میلیارد‌دلاری درآمد‌نفت با لغو‌تحریم‌

افزایش13.3 میلیارد‌دلاری درآمد‌نفت با لغو‌تحریم‌

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد سال آینده در پی لغو تحریم ها درآمد نفتی ایران ۱۳.۳ میلیارد دلار و صادرات نفت ایران ۵۷۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

 صندوق بین المللی پول در گزارش جدید خود از اقتصاد ایران کل ذخایر ارزی این کشور در پایان سال جاری را 128.9 میلیارد دلار برآورد کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، ذخایر ارزی ایران در این سال نسبت به سال قبل از آن 2.7 میلیارد دلار افزایش داشته است. در پایان سال گذشته ذخایر ارزی ایران 126.2 میلیارد دلار برآورد شده بود.

پیش بینی شده است ذخایر ارزی ایران در سال آینده افزایش قابل ملاحظه داشته باشد و به 142.1 میلیارد دلار برسد.

بر اساس برآوردهای این نهاد بین المللی مشکل بیکاری در ایران طی سال جاری تشدید شده است و در حالی که نرخ بیکاری ایران در سال 93 بالغ بر 10.6 درصد بود انتظار می رود این رقم در سال جاری به 11.9 درصد افزایش یابد و با وجود لغو تحریم ها، وضعیت اشتغال در ایران طی سال آینده بدتر شود و نرخ بیکاری در سال 95 به 12.5 درصد برسد.

این گزارش در ادامه متوسط قیمت نفت ایران برای سال 95 را 52.9 دلار در هر بشکه پیش بینی کرده است که با توجه به شرایط کنونی حاکم بر بازار نفت خوش بینانه به نظر می رسد. متوسط قیمت نفت ایران در سال جاری نیز 49.7 دلار برآورد شده است.

صندوق بین المللی پول کل درآمد نفتی ایران در سال جاری را 35.3 میلیارد دلار برآورد و پیش بینی کرده است این رقم در سال آینده به 48.6 میلیارد دلار برسد که نسبت به امسال و با توجه به لغو تحریم ها 13.3 میلیارد دلار افزایش می یابد.

این نهاد بین المللی همچنین انتظار دارد صادرات نفت ایران در پی لغو تحریم ها 570 هزار بشکه در روز افزایش یابد و از 1.24 میلیون بشکه در روز طی امسال به 1.81 میلیون بشکه در روز در سال 95 برسد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا