ادامه روند صعودي سنگ آهن چين

ادامه روند صعودي سنگ آهن چين

گروه معادن >سنگ آهن - با افزايش قيمت فولاد و کاهش توليد و موجودي محصولات فولادي در چين، بزرگ ترين مصرف کننده دنيا، قيمت سنگ آهن در معاملات آتي روز دوشنبه چين با رشد 4 درصدي مواجه شد.

به گزارش ماین نیوز، بر اساس آمار موسسه مشاوره صنعتي استيل هوم، ميزان ذخاير ميلگرد در 28 شهر بزرگ چين در 18 دسامبر به 3.646 ميليون تن رسيد که نسبت به هفته گذشته افتي 8/ 0 درصدي را نشان مي دهد.هلن لائو، تحليلگر شرکت آرگوناوت اعلام کرد: «کاهش توليد توسط کارخانه هاي فولاد چيني زيان ده و بسته شدن اجباري واحدهايي در پکن منجر به بالارفتن قيمت ميلگرد شده است.

فاکتور بعدي که بايد روي آن تمرکز کرد، رونمايي چين از طرح خود براي سرعت بخشيدن به ثبات در ظرفيت فولاد خواهد بود که به عنوان يک کاتاليست براي فروش شرکت هاي فولاد به شمار مي رود.»هر تن ميلگرد در بورس معاملات آتي شانگهاي با رشدي 8/ 2 درصدي يکهزار و 744 يوآن (269 دلار) معامله شد. اين در حالي است که در ساعاتي از روز قيمت هر تن ميلگرد به بالاترين مقدار خود از 17 نوامبر (1757 يوآن) نيز رسيده بود.

در بورس کالاي داليان، قيمت هر تن سنگ آهن براي تحويل در ماه مه با افزايش 4 درصدي به 309.5 يوآن رسيد.در حالي که ثبات در رشد قيمت فولاد به عنوان فاکتور کليدي براي ادامه اوج گيري سنگ آهن تلقي مي شود، ولي معامله گران در مورد تقاضاي فولاد کمي با شک و ترديد رفتار مي کنند. اين در حالي است که با فرارسيدن زمستان، فعاليت هاي ساخت و ساز بسيار کند شده و اين موضوع روي تقاضاي فولاد تاثير منفي خواهد گذاشت.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا