سهم انتشار آلودگی در بخش صنعت تنها 8 درصد است

سهم انتشار آلودگی در بخش صنعت تنها 8 درصد است

دنیای معدن - مدیرکل دفتر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس آمار موثق، حداکثر سهم انتشار آلودگی در بخش صنعت (واحدهای صنعتی و معدنی) هشت درصد است و بیشترین سهم آلودگی ها مربوط به منابع ثابت شامل بخش های نیرو، نفت، مسکن و شهرداری ها تعلق دارد.

به گزارش دنیای معدن، رسول یار احمدی روز سه شنبه در مراسم افتتاح دومین همایش ایمنی، بهداشت و محیط زیست در معادن و صنایع معدنی افزود: این وزارتخانه در راستای تعهدات خود، طرح جامع ایمنی ، بهداشت و  محیط زیست (HSE ) را در سال 93 تدوین و ابلاغ کرد.
وی ادامه داد: طرح جامع HSE وزارتخانه دربرگیرنده تعاملات، ارتباطات و اجرای سیاست های درون منطقه ای و برون منطقه ای بوده و اسناد بالادستی اعم از استانداردهای زیست محیطی، استانداردهای وزارت بهداشت و همچنین انرژی به درستی دیده شده است.
یاراحمدی با بیان اینکه در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای بخش HSE نقشه راه داریم، اظهار امیدواری کرد: به منظور هم افزایی و همگرایی، سازمان ها و دستگاه ها باید سیاست های وزارتخانه در زمینه HSE مورد توجه قرار گیرد.
وی درباره مقایسه آمار حوادث سال های 92 و 93 تصریح کرد: میزان آمار حوادث منجر به فوت در واحدهای زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت مطابق آمار وزارت کار در سال 93 نسبت به 92 معادل 20.4 درصد کاهش یافته و انتظار می رود آمار حوادث در سال 94 باز هم کاهش داشته باشد.
یاراحمدی اظهار کرد: برای وزارت صنعت، معدن و تجارت و 36 سازمان تابعه و وابسته از جمله ایمیدرو، ایدرو، سازمان صنایع کوچک و شهرهای صنعتی، شناسنامه HSE که متشکل از 50 شاخص کلیدی است را تدوین کرده است.
وی افزود: بر اساس شناسنامه HSE که به صورت آزمایشی (پایلوت) در دو شهرک صنعتی اجرایی شده است، می توانیم به صورت ملی و منطقه ای آمار حوادث و یا دیگر شاخص ها از جمله انتشار آلاینده ها و ... در واحدهای صنعتی و معدنی را به صورت ملی و منطقه ای اعلام کنیم.
یاراحمدی تصریح کرد: مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت همواره بر اهمیت HSE تاکید دارند و آینده نگر هستند و می خواهند که ما جلوتر از برنامه کارمان را انجام دهیم. همچنین تاکید دارند که دستگاه ها الزامات HSE را واگذار نکنند و از صفر تا 100 را خودشان انجام دهند.
وی تصریح کرد: تعهد ما  اصل توسعه پایدار است و فعالیت هایی که در زمینه HSE انجام می دهیم، برای نسل های بعد بتوانیم با زبان عمل، شعار را به شعور تبدیل کنیم و گام های مثبتی برداریم.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا