۷ خواسته فعالان اقتصادی از وزیر نفت

۷ خواسته فعالان اقتصادی از وزیر نفت

فعالان اقتصادی امروز ۷ خواسته را از وزیر نفت داشتند که مهمترین آن، درخواست تعیین تکلیف قیمت خوراک پتروشیمی‌ها بود.

بیژن نامدار زنگنه،  وزیر نفت امروز میهمان اتاق تهران و فعالان بخش خصوصی بود. فعالان اقتصادی هفت سئوال را از وزیر نفت داشتند که مهمترین آنها تعیین تکلیف خوراک پتروشیمی‌ها بود. بر این اساس، ۷ سئوال بخش خصوصی از وزیر نفت به شرح زیر است:

۱- سیاست وزارت نفت در ارتباط با چشم انداز توسعه صنعت پتروشیمی چیست؟

۲- چه راهکاری برای پرداخت مطالبات پیمانکاران، سازندگان تجهیزات و مشاورین حوزه نفت از وزارت نفت که حجم قابل توجهی است و این شرکت ها را دچار مشکل کرده، دارید؟

۳- چه تصمیماتی را اتخاذ کرده اید تا برای خوراک پتروشیمی ها تعیین تکلیف شود؟ باتوجه به این که در دوران پسا تحریم ها و پسا برجام قیمت خوراک پتروشیمی ها بحث کلیدی است.

۴- شرکت‌های پالایشی که در بورس هستند، اعلام می‌کنند که قیمت‌ها به پالایشگاه‌ها دیر اعلام می شود در شرایطی که آنها گزارش‌های سه ماه بدهند و ای پی سی خود را اعلام کنند، ما باتوجه به تاخیر این امکان وجود ندارد.

۵- موضوع رگولاتوری در صنعت نفت موضوع دیگری است، صنعت نفت نیازمند یک رگولاتوری هست؛ به اعتقاد فعالان حوزه نمی توان تولید کننده، فروشنده، دریافت کننده و قیمت گذار و سیاست گذار یکسان باشد. باید یک نهادی بیرون از این مجموعه باشد که انحصار به وجود نیاید.

۶- جایگاه بخش خصوصی در بند «ق» تبصره ۲ بودجه سال ۹۳ که به ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور هم تبدیل شد، چیست؟

۷-استراتژی آینده صادرات گاز چگونه است؟

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا