بهره برداری از نخستین دیزل دریایی تمام ایرانی اوایل سال آینده

بهره برداری از نخستین دیزل دریایی تمام ایرانی اوایل سال آینده

کیش - رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت : تست دوم نخستین دیزل دریایی تمام ایرانی تا پایان سال تکمیل و اوایل سال آینده بهره برداری می شود.

دریادار امیر رستگاری سه شنبه در میزگرد تخصصی صنایع دریایی در برنامه ششم توسعه در حاشیه هفدهمین همایش توسعه صنایع دریایی افزود : این دیزل در مراحل نهایی است و خرداد سال آینده تحویل می شود .
وی با بیان اینکه نگرش اصلی در تولید این دیزل ، اقتصاد مقاومتی بوده است ، اظهار کرد : این دیزل دارای سه جز اصلی دارد که دو قسمت آن توسط صنایع ریخته گری ایران در حال ریخته گری و بومی سازی هستیم انجام شده است.
وی اظهار کرد : در حوزه رانش در بخش شفت و پروانه ها به خودکفایی 100 درصد رسیده ایم و سامانه رانش امروز در کشور ما تولید شده و تمامی مالکان کشتی می توانند تمامکی نیازهای خود در حوزه شمع و پروانه را از داخل تهیه کنند.
وی گفت : این مجموعه بر اساس ماموریت خود در حال ساخت و تولید انواع شناورهای سطحی و زیر سطحی و اثر سطحی و تندرو است چنانکه شناور دماوند تحویل شد تعدادی شناور تندرو و نیز زیردریایی سبک کلاس غدیر نیز طراحی و تولید شد.
وی اظهار با توجه به اینکه یکی از مقولات اصلی شناورهای دریایی حوزه رانش آنها بود این مجموعه با توجه به امکانات خود مبادرت به تولید دیزل های دریایی کرد و در فاز نخست دیزل های صنعتی را تبدیل به دریایی کرد و امروز تولید دیزل دریایی در پنج هزار و 3200 اسب بخار با پایه دیزل صنعتی تولید شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در کشور میدان تست دریایی با توجه به ظرفیت ساخت شناور و کشتی وجود ندارد ، افزود : در برنامه پنج ساله ششم این سازمان برنامه ریزی کرده که در سواحل مکران یکمیدان تست دریایی را ایجاد کند که شناورها قابلیت تست های مربوطه را داشته باشند.
دریادار رستگاری عنوان کرد : هم اکنون در حال انتخاب محل برای ایجاد میدان تست جامع دریایی هستیم .
هفدهمین همایش و نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریا نوردی و هفتمین نمایشگاه دریایی دو سالانه کیش به میزبانی جزیره کیش از تاریخ یکم تا چهارم دی ماه سال جاری با حضور شرکت های داخلی و خارجی در محل دایمی نمایشگاههای بین المللی کیش برگزار می شود.
شناسایی و معرفی فرصت های بزرگ سرمایه گذاری داخلی وبین المللی، ارائه توانمندی ها و آخرین دستاوردهای صنایع وابسته، تأسیسات و همچنین سامانه های دریایی و بندری در فضای باز و سر پوشیده ازجمله اهداف مهم برگزاری هفتمین نمایشگاه و همایش بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی در جزیره کیش است .
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا