بازار آلمان در اختیار فولکس واگن

بازار آلمان در اختیار فولکس واگن

بازار فروش خودروهای صفر آلمانی در سیطره خودروهای ساخت داخل این کشور است. ظاهرا ماجرای رسوایی فولکس واگن تاثیری این بازار نداشته است.

در شرایطی که کارکنان شرکت فولکس در آزمایشگاه به طور محرمانه به دنبال راهی هستند تا این «مشکل موقت» را حل کنند، بازار تحت سیطره این شرکت بود.
با نزدیک شدن به پایان سال 2015 میلادی آمار فروش خودروسازان از سوی انجمن‌های مختلف خودروسازی در دنیا اعلام می‌شود. با بررسی این آمار می‌تـوان بررسی کرد و دید که خودروسازان در چه وضعیتی قرار دارند و آیا شرایط اقتصادی بر فروش تاثیر گذاشته یا عکس این وضعیت رخ داده است.
صنعت خودروی آلمان در سالی که گذشت شاهد اتفاقات بزرگی بود. تاثیر این اتفاقات بر بازار انکارناپذیر است ولی باز شواهد نشان می‌دهد اتفاقات، چندان که پیشتر تصور می‌شد، نبود.

فولکس در صدر جدول
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای خودرو ،  بازار فروش خودروهای صفر آلمانی در سیطره خودروهای ساخت داخل این کشور است. ظاهرا ماجرای رسوایی فولکس واگن تاثیری این بازار نداشته است. در شرایطی که کارکنان شرکت فولکس در آزمایشگاه به طور محرمانه به دنبال راهی هستند تا این «مشکل موقت» را حل کنند، بازار تحت سیطره این شرکت بود.
پرفروش‌ترین خودروی آلمان کماکان فولکس واگن گلف است که با فاصله‌ای غیرقابل باور از خودروهای بعد قرار دارد. فولکس واگن گلف که در سال گذشته 235هزار دستگاه فروخته بود، با 7.6 درصد افزایش امسال به فروش 253هزار و 560 دستگاه رسید.
خودرویی که رتبه دوم پرفروش‌های بازار قرار دارد فولکس واگن پاسات است که البته بیشترین رشد فروش نسبت به پارسال را داشته است. فولکس واگن پاسات که در سال گذشته، 66هزار و 572 دستگاه خودرو فروخته بود امسال توانست با 35.7 درصد به فروش  90هزار و 311 دستگاه برسد.
رتبه سوم هم باز به فولکس تعلق دارد. فولکس واگن پولو که 63 هزار و 978 دستگاه فروخته بود با کمی کاهش به فروش 63 هزار و 792 دستگاه رسید ولی جایگاه سوم سال پیش خود را حفظ کرد.

یک مرسدس و باز فولکس
رتبه چهارم پرفروش‌ترین خودروهای آلمان به خودروی مرسدس سی-کلاس که سال پیش با 54 هزار و 707 در رتبه ششم خودروهای پرفروش قرار داشت با 15.5 درصد افزایش به فروش 63 هزار و 729 دستگاه رسید و به رتبه چهارم رسید.
آئودی A3 که از زیرمجموعه شرکت فولکس واگن است، امسال با کاهش 10.5 درصدی به فروش 54 هزار و 703 دستگاه رسید. فولکس واگن تیگوان هم با 6.4 درصد کاهش توانست به فروش  53 هزار و 975 دستگاه برسد و رتبه ششم فروش را به خود اختصاص داد. اشکودا اکتاویا، محصول دیگری که از زیرمجموعه برندهای فولکس واگن است توانسته با 10.1 درصد افزایش نرخ فروش از 48 هزار و 723 در سال گذشته به فروش 53 هزار و 849 دستگاه برسد.
اپل آسترا که در سال پیش 42 هزار و 985 دستگاه فروخته بود امسال توانست با 18.4 درصد افزایش به فروش 50 هزار و 770  دستگاه برسد و در رتبه هشتم قرار بگیرد.

در بیست خودروی پرفروش بازار تنها خودروی غیرآلمانی که وجود دارد فورد فیستا است که توانسته سهم 41 هزار و 385 را به خود اختصاص دهد. سهمی که نسبت به سال پیش تفاوتی نداشته است و تنها با کاهش کمتر از یک درصدی در رتبه یازدهم ایستاده است.
از دیگر نکات قابل توجه در جدول پرفروش‌های بازار اینکه ب‌ام‌و سری 2 که سال پیش تنها 6هزار و 996 دستگاه فروخته بود امسال با رشد اعجاب‌انگیز 467 درصدی توانست 39 هزار و 712 دستگاه بفروشد و از رتبه 106 به 17 1پرفروش‌های بازار آلمان دست پیدا کند. نیسان قشقایی هم تنها خودروی ژاپنی در جدول پرفروش‌های آلمان است که به فروش 25 هزار و 255 دستگاه رسیده است. هیوندای i30 و ix35 توسان با فروش حدودا 24 هزار خودرویی به رتبه‌های 31 و 32 بازار آلمان دست پیدا کرده‌اند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا