رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران:

ایران درپنج سال آینده نیازمند 400 فروند کشتی برای حمایت از بازار است

ایران درپنج سال آینده نیازمند 400 فروند کشتی برای حمایت از بازار است

کیش - رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: کشور در پنج سال آینده به بیش از 400 فروند کشتی از انواع مختلف نیازدارد تا این تعداد کشتی جوابگوی بازار تولیدات کشور باشد.

سیدرضا نوروززاده روز سه شنبه در میزگرد تخصصی صنایع دریایی در برنامه ششم توسعه اقتصادی که در حاشیه هفدهمین همایش و نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریا نوردی کیش برگزار شد بیان داشت: سعی بر آن باید داشته باشیم که برنامه پنج ساله ششم توسعه برنامه ای اثرگذار باشد که در آن ایجاد شرکت های مشترک مهندسی ایرانی و خارجی فراهم شود هم چنین باید استفاده از تسهیلات ارزی عملیاتی شود تا با کمک آن ها از ظرفیت ساخت همه واحد های کشور استفاده شود.
وی بیان داشت: آن چه در کشور از آن غفلت کرده ایم آن است که به سرمایه گذاری صنعتی پرداخته ایم و به واحدهای طراحی مهندسی بی توجهی کرده ایم و باید واحدهای طراحی مهندسی بسیاری در کشور وجود داشته باشند تا تولید کنندگان از ظرفیت آن ها استفاده کنند.
وی هم چنین پیشنهاد داده که واحدهای طراحی مهندسی ایرانی و خارجی مشترک در ایران شکل گیرد.
نوروز زاده بیان داشت: باید بتوانیم از ظرفیت های این گونه میزگردها و همایش ها برای توسعه بهینه صنایع دریایی استفاده کنیم تا بتوانیم رشد و توسعه خوبی را در کشور شاهد باشیم.
وی هم چنین ابراز امیدواری کرد که در برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور به کمک دولت به خصوص معاون اول رئیس جمهوری، وزارت دفاع و وزارت صنعت، معدن و تجارت از ظرفیت و توانمندی های مهندسی کشور حمایت شود.
وی افزود: با توجه به ظرفیت و توانمندی های مهندسی در کشور شاهد اشتغال مولد سازنده خواهیم بود و این اشتغال دستاوردی برای مردم دوست داشتنی ایران خواهد بود.
هفدهمین همایش و نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریا نوردی و هفتمین نمایشگاه دریایی دو سالانه کیش به میزبانی جزیره کیش از تاریخ یکم تا چهارم دی ماه سال جاری با حضور شرکت های داخلی و خارجی در محل دایمی نمایشگاههای بین المللی کیش برگزار می شود.
شناسایی و معرفی فرصت های بزرگ سرمایه گذاری داخلی وبین المللی، ارائه توانمندی ها و آخرین دستاوردهای صنایع وابسته، تأسیسات و همچنین سامانه های دریایی و بندری در فضای باز و سر پوشیده ازجمله اهداف مهم برگزاری هفتمین نمایشگاه و همایش بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی در جزیره کیش است .
قرار است در حاشیه این نمایشگاه 12 کارگاه آموزشی و هشت نشست تخصصی برگزار شود .
ارائه 38 مقاله منتخب به صورت پوستر و سخنرانی و همچنین برگزاری نمایشگاه های عکس و نقاشی با هماهنگی روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش برای دومین بار با محوریت صنایع دریایی و رسم بزرگترین نقاشی دریایی توسط دانش آموزان و دانشجویان از برنامه های جانبی این رویداد مهم دریایی در خلیج همیشه فارس است .
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا