نرخ سود 24 درصدی موسسه اعتباری مجاز ادامه دارد

نرخ سود 24 درصدی موسسه اعتباری مجاز ادامه دارد

افتتاح حساب با نرخ 24 درصدی توسط یکی از موسسات اعتباری مجاز ادامه دارد.

یکی از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری افتتاح حساب 24 درصدی خود را در سایه عدم نظارت کافی بانک مرکزی و شورای پول و اعتباری همچنان ادامه می دهد.

بر اساس آخرین ابلاغیه بانک مرکزی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری حداکثر می توانند نرخ 20 درصد را به مشتریان پرداخت کنند.

البته این بخشنامه به تاریخ 15 اردیبهشت ماه سال جاری ابلاغ شده بود اما بسیاری از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری از این بخشنامه تخطی کرده و سود های بالاتری را پرداخت کردند.

این رویه تا انتهای آبان ماه نیز ادامه داشت اما کانون بانک های خصوصی و دولتی تصمیم گرفتند از ابتدای آذر ماه نرخ های حداکثر 20 درصد را رعایت کنند و در صورت تخطی از این قانون با آن بانک و موسسه برخورد کنند.

از ابتدای آذر ماه نیز اکثر بانک ها و موسسات مالی و اعتباری از این نرخ های تبعیت کردند اما گزارش رسیده که یکی از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری مجاز این نرخ را نقض کرده است.این نهاد مالی طرح سپرده گذاری یک ساله را به مشتریان خود پیشنهاد می کند که نرخ این سپرده 24 درصد می باشد و در صورت برداشت پیش از سررسید به نرخ 22 درصد محاسبه و پرداخت می شود.

این طرح با عنوان (ی) در این موسسه و یا بانک که تعداد شعبات کمی نسبت به بسیاری از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری دارد شناخته و به مشتریان معرفی می شود.


* بنا به دلایل خاص از معرفی موسسه یاد شده معذور می باشیم .

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا