رویترز: کاهش شاخص دلار به افزایش 2 روزه قیمت طلا تداوم بخشید

رویترز: کاهش شاخص دلار به افزایش 2 روزه قیمت طلا تداوم بخشید

تهران-ایرنا- خبرگزاری رویترز اعلام کرد، قیمت طلا امروز(سه شنبه) در بازارهای جهانی به دلیل کاهش شاخص دلار، روند افزایش دو روزه خود را حفظ کرد، اما افت قیمت های نفت و اطمینان نداشتن بازاردر این مورد که شتاب افزایش نرخ بهره در آمریکا چگونه خواهد بود از شدت صعود قیمت طلا کاست.

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از خبرگزاری یاد شده، قیمت تحویل فوری یا نقد طلا در بامداد امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن اندکی افزایش یافت و به 1077.60 دلار در هر اونس رسید.
قیمت طلا در دو روز گذشته در بازار لندن 2.5 درصد افزایش پیدا کرده است.
دیروز پس از آنکه بانک مرکزی شیکاگو اعلام کرد، اقتصاد آمریکا در ماه نوامبر (آبان) با نرخی کمتر از میانگین، رشد کرده است، شاخص دلار کاهش و قیمت طلا افزایش پیدا کرد که این روند تاکنون ادامه دارد.
کاهش نرخ برابری دلار در برابر سایر ارزهای اصلی، موجب ارزانتر شدن طلا (فلزی که به دلار ارزش گذاری می شود) برای خریدارانی می شود که واحد پولی آنها ارزی به جز دلار است.
کاهش دیروز قیمت نفت به کمترین سطح آن از سال 2004، در کوتاه مدت قیمت طلا را به طرف پایین سوق می دهد، زیرا چنین کاهش شدیدی، نگرانی از رکود را به همراه دارد. سرمایه گذاران معمولا از طلا به عنوان سپری در برابر تورم ناشی از افزایش قیمت نفت استفاده می کنند.
«دنیس لوکهارت» رئیس بانک مرکزی آتلانتای آمریکا دیروز گفت: قول بانک مرکزی این کشور در مورد افزایش تدریجی نرخ های بهره در ماه های آینده به این معنی است که بانک یاد شده در هر نشست سیاستگذاری، اقدام به افزایش نرخ بهره نخواهد کرد.
سرمایه گذاران بیم دارند افزایش نرخ بهره بتواند تقاضای طلا را کاهش دهد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا