سرتیترمهم‌ترین اخبارایران درمطبوعات‌‌روزجهان

سرتیترمهم‌ترین اخبارایران درمطبوعات‌‌روزجهان

ادعاهای وزیر خارجه ترکیه علیه روسیه، انتقاد شدید معاون رئیس جمهور عراق از رئیس جمهور ترکیه، کنترل نیروهای یمنی بر یک شهر در عربستان سعودی، هم فکر بودن اکثر گروه های معارض سوری با داعش و بازتاب سخنرانی سید حسن نصرالله، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.

خبرگزاری شین هوا

ادامه تنش میان دولت ترکیه با روسیه از یک سو و با عراق از سوی دیگر، موضوعی است که امرور نیز بخشی از مطالب مطبوعات و رسانه های بین المللی را به خود اختصاص داده است. به نوشته خبرگزاری «شین هوا»، دولت آنکارا روسیه را به علت حملات هوایی روز یکشنبه در استان ادلب در شمال غربی سوریه محکوم و به تلفات بالای غیر نظامیان اشاره کرد. مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه مدعی شد حدود 200 غیر نظامی روز یکشنبه در حمله هوایی روسیه در مرکز استان ادلب کشته شده اند. بنا بر ادعای وی، روسیه تاکنون در سوریه حدود چهار هزار حمله هوایی انجام داده است که بیش از 90 درصد آنها، مخالفان میانه رو دولت سوریه را هدف قرار داده است.

پایگاه خبری الیوم السابع

در همین حال، پایگاه خبری «الیوم السابع» از انتقاد تند معاون رئیس جمهور عراق از اقدامات ترکیه در سوریه و عراق خبر داده است. نوری المالکی، معاون رئیس جمهوری و نخست وزیر سابق عراق، گفته رئیس جمهور ترکیه با حمایت از گروه تروریستی داعش، در کشتار مردم سوریه و عراق سهیم است. وی گفته با توجه به سیاست های نظام ترکیه و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور به عنوان کسی که با حمایت از داعش و سایر گروه های تروریستی در کشتار مردم سوریه و عراق مشارکت دارد، نشانه هایی از ماجرای «نسل کشی ارامنه» بار دیگر در حال بروز است. مالکی این سخنان را در دیدار با اسقف «آواک اسادوریان» رئیس طائفه ارامنه ارتدوکس عراق بیان کرده و گفته ماجرایی مشابه نسل کشی ارامنه نباید دوباره تکرار شود.

شبکه خبری المیادین

در گزارشی دیگر از منطقه، شبکه خبری «المیادین» از کنترل نیروهای یمنی بر یک شهر در عربستان سعودی خبر داده است. بر اساس این گزارش، ارتش و کمیته های مردمی یمن در پاسخ به اقدام رژیم آل سعود در ادامه نقض آتش بس، به حملات خود به مواضع ارتش سعودی ادامه دادند و شهر الخوبه در استان جیزان به کنترل کامل نیروهای یمنی در آمده است. ارتش و کمیته های مردمی یمن نیز فرودگاه جیزان را با یک فروند موشک قاهر-1 هدف قرار دادند. آن ها همچنین بر شمال شهر الخوبه، مجتمع دفاعی، پایگاه های نظامی الشبکه، کبری و المستحدث مسلط شدند. وزارت دفاع یمن اعلام کرد در حمله به این پایگاه ها هفت دستگاه خودروی نظامی ارتش سعودی منهدم شده است.

روزنامه گاردین

روزنامه «گاردین» در مطلبی به تبارشناسی گروه های معارض سوری پرداخته و بر اساس نتایج یک تحقیق، اشاره می کند که بیشتر گروه های معارض سوری با داعش هم فکر هستند. به نوشته این روزنامه، مرکز «مذهب وژئوپولتیک» لندن اعلام کرده بیش ازنیمی ازشورشیان مخالف «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه با دیدگاه های داعش همفکر هستند. این اندیشکده برجسته می گوید اگر داعش شکست داده شود، دست کم 65 هزار پیکارجوی «جهادی» می توانند این خلاء را پر کنند. تلاش ها برای نابودی داعش درسوریه وعراق به تهدید ناشی از گروه های افراطی درجهان پایان نمی دهد، زیرا دیدگاه های افراطی داعش در میان تمام جناح های شورشی سوریه مشترک است.

پایگاه اینترنتی العهد

بازتاب سخنرانی دیروز سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، موضوعی است که مورد توجه پایگاه اینترنتی «العهد» قرار گرفته است. به نوشته این سایت، رسانه های صهیونیستی با اعلام اینکه سخنان دبیرکل حزب الله لبنان تهدید آمیز بود، روی آن بخش از سخنان وی درباره انتقام از اسرائیل بابت ترور سمیر قنطار تمرکز کردند. رسانه های اسرائیلی بیشتر بر روی این سخن دبیرکل حزب الله لبنان که گفت حق پاسخ به ترور سمیر قنطار در زمان و مکان مناسب را برای خود محفوظ می‌دانیم، متمرکز شدند. در این میان، موشه یعلون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اشاره به دست داشتن این رژیم در جنایت ترور شهید قنطار گفت: «ما توانایی اطلاعاتی و نظامی برای رسیدن به دشمنانمان را در هر مکان و زمان در داخل و خارج داریم و وضعیت امنیتی، اسرائیل را ملزم به داشتن قدرت دفاعی و تهاجمی درجه یک می کند».

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا