دبیر انجمن لبنی به مهر خبر داد:

قیمت لبنیات امروز گران نمی‌شود/ مذاکره کارخانجات با دامداران

قیمت لبنیات امروز گران نمی‌شود/ مذاکره کارخانجات با دامداران

​دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه کارخانجات هیچ‌گونه افزایش قیمتی را درباره محصولات خود از امروز اعمال نخواهند کرد، گفت: فعلا تا زمانی که خروج از رکود اتفاق نیفتد، امکان چنین امری فراهم نیست.

رضا باکری در گفتگو با مهر در پاسخ به این پرسش که با توجه به ابلاغیه چند روز پیش سازمان حمایت مبنی بر افزایش ۶ درصدی قیمت ۳ فرآورده پرمصرف لبنی از اول دی‌ماه، این مساله از امروز اعمال می‌شود؟ تصریح کرد: کارخانجات هیچ‌گونه افزایش قیمتی را درباره محصولات خود اعمال نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه بازار مصرف کشش لازم را ندارد، اظهارداشت: تقاضای موجود در بازار می‌گوید که افزایش قیمت توجیه دارد یا خیر؛ وقتی ما با مازاد شیرخام مواجه هستیم، نمی‌توانیم آن را جذب کنیم و تولیدات خود را نیز نمی‌توانیم کامل به فروش برسانیم برای چه باید قیمت فرآورده‌ها را گران کنیم؟

باکری با تاکید بر اینکه افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی وضعیت بازار را بدتر از چیزی که هست خواهد کرد، در پاسخ به این پرسش که ۱۰۰ تومانی که قرار بود براساس ابلاغیه سازمان حمایت به قیمت خرید فعلی شیرخام از دامداران افزوده شود اعمال می‌شود یا خیر؟ افزود: در این زمینه کارخانجات با دامداران در حال مذاکره هستند.

دبیر انجمن لبنی به پرسش دیگری مبنی بر اینکه تا چه زمانی قیمت فرآورده‌های لبنی گران نخواهد شد؟ پاسخ داد: فعلا تا زمانی که خروج از رکود اتفاق نیفتد امکان چنین امری فراهم نیست.  

به گزارش مهر، چند روز پیش، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، تصمیمات جدید این سازمان درباره قیمت شیر خام و لبنیات را به دبیر انجمن صنایع لبنی ایران و مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی ایران ابلاغ کرد.

براساس این ابلاغیه، کارخانجات لبنی موظفند از تاریخ اول دی ماه ۹۴ نسبت به افزایش یک هزار ریال (۱۰۰۰ ریال) به قیمت خرید فعلی هرکیلوگرم شیرخام از دامداران اقدام و متقابلا قیمت فراورده‌های لبنی پرمصرف (شیر، ماست و پنیر) را با افزایش حداکثر شش درصد نسبت به قیمت مصوب سال ۱۳۹۳ اعمال کنند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا