"اوباما کر" جانی دوباره به بازار سهام داد

طرح بیمه سلامت اوباما «obamacare» یا طرح بیمه همگانی در آمریکا، موجب افزایش قیمت سهام شرکت های بیمارستانی و دارویی شد و در این بین، قیمت سهام مایکروسافت و اپل نیز در پی نزدیکی به عید کریسمس و آغاز روزهای خرید هدیه با افزایش همراه شد.

 

 

 

بازارهای آمریکا در آخرین ساعات معاملاتی دوشنبه با افزایش همراه شدند و هفته کاری منتهی به کریسمس را با افزایش شاخص ها آغاز کردند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، طرح بیمه سلامت اوباما «obamacare» یا طرح بیمه همگانی در آمریکا، موجب افزایش قیمت سهام شرکت های بیمارستانی و دارویی شد و در این بین، قیمت سهام مایکروسافت و اپل نیز در پی نزدیکی به عید کریسمس و آغاز روزهای خرید هدیه با افزایش همراه شد.

 

بر اساس این گزارش،"طرح اوباماکر" یا بیمه همگانی اوباما، طرحی است که یکی از اصلی‌ترین وعده‌های اوباما به قشر متوسط و محروم آمریکا است و بنا بر این طرح، برای ‌میلیون‌ها نفر که تاکنون بیمه درمانی نداشتند، امکان استفاده از خدمات درمانی تحت پوشش بیمه فراهم خواهد شد .

 

بر این اساس، در حدود 6 میلیون نفر برای دریافت یارانه درمان در آمریکا ثبت نام کرده اند .

 

در این بین، قیمت سهام شرکت بهداشتی درمانی "تنت" با رشد 11.6 درصدی رو به رو شد و بهترین روز معاملاتی را پس از ماه ژوئن از آن خود کرد.

 

در ادامه قیمت سهام شرکت خدمات درمانی "یونیورسال" نیز رشد 3.6 درصدی را به ثبت رساند.

 

این در حالی است که، قیمت سهام اپل با رشد 1.2 درصدی همراه شد

 

جنیفر الیسون، یکی از مدیران موسسه مالی آزبورن در این خصوص اظهار داشت: بازار به سختی روزهای پایانی سال جاری را سپری می کند و به نظر می رسد تمام تلاش خود را برای مثبت نگاه داشتن سهام شرکت ها انجام می دهد .

در بازارهای آمریکا شاخص داوجونز با رشد 0.7 درصدی همراه شد و اس اند پی نیز 0.7 درصد رشد کرد در حالی که شاخص نزدک 0.9 درصد مثبت شد.

کارشناسان معتقدند سایه تصمیم فدرال رزرو آمریکا مبنی بر افزایش نرخ بهره هنوز بر سر بازارهای آمریکا وجود دارد. در حالی که بازار نفت تحت فشار بسیار زیاد کاهش تقاضای جهانی و افزایش عرضه قرار دارد .

حجم معاملات بورس های آمریکا به 6.8 میلیارد سهم رسیده است و در مقایسه با 20 روز قبلی که حجم معاملات در این بازارها 7.5 میلیارد سهم بود، نشان دهنده تغییر رفتار سهامداری در این بازارها است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا