در بحث اعمال قانون با هیچ احدی تعارف نداریم

در بحث اعمال قانون با هیچ احدی تعارف نداریم

اخذ جرایم، برخورد و اعمال قانون با خودروهای دودزا و معیوب همواره از جمله مواردی هستند که پلیس راهنمایی و رانندگی به جد پیگیر آن است و در این خصوص با هیچ احدی تعارف نداریم! بحث معاینه فنی خودروها را کاملاً جدی پیگیری خواهیم کرد و با متخلفین برخورد و اعمال قانون می شود.

به گزارش اقتصاد ایران آنلاین به نقل از «تابناک اجتماعی»، صبح امروز سردار سید تیمور حسینی به همراه سرهنگ مراد مرادی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ و مجتبی احمدی مشاور رسانه ای وی از تحریریه و دفتر مرکزی سایت تحلیلی، خبری تابناک (اجتماعی و اقتصادی) بازدید کردند.

سردار حسینی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مدیران و گروه خبری تابناک به چند سوال در قالب یک گفتگوی کاملا صمیمانه پاسخ داد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در مورد آخرین وضعیت آلودگی هوای تهران گفت: متاسفانه جریان آلودگی هوا تبدیل به یک سریال خسته کننده و تکراری شده که با یک جریان به اوج و بعد از مدتی با بارش باران و وزش باید به افول رسیده و رفته رفته به ورطه فراموشی سپرده می شود.

سردار سید تیمور حسینی در ادامه گفت: من از همین فرصت استفاده می کنم و از مردم عزیز و فهیم پایتخت از بابت عدم انتقال محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران عذرخواهی می کنم! چرا که طی صدارت روسای سابق پلیس راهور تهران بزرگ و طی چند سال اخیر وعده وعیدهای فراوانی که در این خصوص به مردم داده شد باور کنید که گره کور ترافیکی و سایر مسائل مرتبط با زیر ساخت ها و مهندسی ترافیک این طرح را همچنان در سکون باقی گذاشته است و قطعاً در صدر هستیم که معضلات ترافیکی پرامون بزرگراههای اطراف این مکان از جمله بزرگراه مدرس، کردستان، چمران، حقانی و خیابان های اصلی همچون خیابان ولیعصر (عج) را با درایت ماموران پلیس راهور در ساعت اوج و پیک ترافیک پایتخت به حداقل ها نزدیک کنیم. اما، موشکافی در خصوص چرایی این معضل ترافیکی زمان برخواهد بود و جلسات تخصصی متعددی را مطلبد. ترافیک امروزه تبدیل به اصلی ترین شوره جهت انباشت آلاینده ها و آلودگی هوا به شما می رود و این در حالی است که اصلا اینطور نیست، چرا که کارخانجات صنعتی و برخی مباحث زیست محیطی در برگیرنده یک چنین عواملی در جهت انتشار آلاینده هاست. ما جلسات بسیاری را در شورای عالی ترافیک با 25 ارگان و نهاد مرتبطط و تصمیم گیرنده و دخیل در موضوع آلودگی هوا و ترافیک همواره داشته و خواهیم داشت.


اخذ جرایم، برخورد و اعمال قانون با خودروهای دودزا و معیوب همواره از جمله مواردی هستند که پلیس راهنمایی و رانندگی به جد پیگیر آن است و در این خصوص با هیچ احدی تعارف نداریم! بحث معاینه فنی خودروها را کاملاً جدی پیگیری خواهیم کرد و با متخلفین برخورد و اعمال قانون می شود.

البته ناگفته نماند که ما سازوکارهای فنی و تخصصی خود را چه در زمان سردار مومنی (پلیس راهور وقت) و همچنین سردار ... رئیس پلیس راهور کشور و نیز مسئولین شهرداری تهران اعلام کرده ایم و به دنبال راهکار منطقی و کاربردی هستیم که انشاال... به آن نزدیک و نزدیک تر شویم و این مهم دست نمی یابد مگر اینکه همه مسئولین دست به دست یکدیگر داده و کسی از زیر بار مسئویت شانه خالی نکند.

حسینی ادامه داد: در حال حاضر با بکارگیری سیستم مکانیزه مجهز به پلیس به دوربین های مدار بسته جرایمی را در نظر گرفته ایم که خب البته این کافی نیست. اما مشکل فقط و فقط ترافیک و جریه کردن نیست و تجربه به ما ثابت کرده که با انواع دیگری از آلاینده ها مواجه هستیم و آنچه که مشخص است این است که کارشناسان این حوزه باید منابع آلودگی را شناسایی کنند و راه حلی اجرایی را بیابند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به آمار 8 ماهه ابتدایی سال 94 می توان گفت به لحاظ اعمال قانون و کنترل خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی رشد 70 درصدی داشته ایم و نکته اینجاست که به صورت بخشی نمی شود معضل آلودگی هوا را سازماندهی کرد چرا که این موضوع نیازمند اقدامات بین دستگاهی است. حسینی یادآور شد: البته نمی توان دراینجا خصوصا دستگاه یا ارکان مشخصی را به عنوان متولی اصلی مبارزه با آلودگی هوا اعلام کرد. پلیس یک وظیفه دارد و شهرداری یک وظیفه دیگر و سازمان محیط زیست نیز خودش یک نهاد اجرایی تصمیم ساز است.

به عنوان مثال در یک بحث ترافیک و حمل و نقل 27 سازمان با هم در تعامل هستند و مدیریت ها معطوف به مقابله می باشد و این در حالی است مدیریت در سیستم های موفق معطوف به پیشگیری است و در شرایطی که مدیریت معطوف به مقابله باشد هزینه 2 تا 4 برابر خواهد شد و بعد اینکه در نهایت نتیجه جواب عکس داده و پایین تر از حد انتظار خواهد بود و در آخر برای حوادث آینده برنامه ای نخواهیم داشت و اصل موضوع آسیب شناسی همین امر است.

سردار حسینی در خصوص نسبت رضایت مردم از عملکرد پلیس گفت: قطعا در این خصوص ما نمی توانیم آمار و ارقامی را اعلام کنیم و رضایت نهایی در نگاه و قوای داوری مردم است که برای ما معیار خواهد بود و پلیس را به ادامه فعالیت های خو دلگرم می کند. از روش های کمی و کیفی باید بازخوردها را دید و نیتجه گیری کرد.

سامانه 197 پل ارتباطی پلیس و مردم است که طبق آماری که در اختیار داریم طی 8 ماهه نخست امسال تقدیرهای سازمانی بالغ بر 80 درصد رشد داشته است. و ناگفته نماند که البته انتقادات هم از پلیس وجود دارد و آمار آن نسبت به گذشته خوشبختانه افزایش نداشته است و ما همچنان معتقدیم که قاضی و داور اصلی مردم و جامعه هستند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه به خاطرات تلخ و شیرین خود در دوران خدمت خود اشاره می کند: قطعا خدمت رسانی به مردم در شرایط مختلف خود به تنهایی لحظات خوبی را رقم می زند. بنده به رعایت حق و حقوق شهروندی پایبند هستیم و اتفاق افتاده که مثلا در صف یک پمپ بنزین که 50 خودرو پست سر هم و به نوبت ایستاده اند خودرویی بدون در نظر گرفتن شرایط دیگران میان بر زده و به اول صف رفته است و بنده از این حرکت به شدت ناراحت شده و آن راننده متخلف راه مجبور کرده ام تا مصافتی را که به قول خودش زرنگی کرده است را دنده عقب رفته و انتهای صف بایستد و سپس اعمال قانون و ...

بعد از آن است که لبخند رضایت همه آنهایی که در صف بودند و دعا کردن و خدا قوت گفتن خستگی را از تن من و همکارانم را از بین می برد. اما داشته ایم که بوده در جاده ای که برف و بوران بوده و عزیزی خودش را به من رسانده و گفته که فلانی اینجا اصلا به پلیس نیازی نیست و خودمان می دانیم پکار باید بکنیم و چیزهای مشابه دیگر .... این موارد هم قطعاً خستگی را بر تن ما خواهد گذاشت. اما اینها اصلا مهم نیست زیرا وظیفه ما خدمت کردن است و دیگر هیچ.

در پایان سید تیمور حسینی در خصوص برخورد با دور دور کردن ها و ویراژ خودروهای لوکس در پایتخت نیز گفت: اگر همچنین امروز به خیابان های شهید اندرزگو و سعادت آباد بروید دیگر چنین صحنه هایی را نخواهید دید چرا که ماموران پلیس راهنمایی رانندگی مجدانه با این معضل ترافیکی و فرهنگی برخورد خواهند کرد و بسیار راسخ تر از گذشته در طرح امنیت اجتماعی و انضباطی حضور دارند.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا