کارشناس بازار سرمایه پیش بینی کرد؛

گزارش های 12 ماهه بهبود می یابند

گزارش های 12 ماهه بهبود می یابند

تاکنون اقدام خاصی برای گسترش طرح‌های توسعه‌ای و همچنین سرمایه‌گذاری شرکت‌ها اتفاق نیفتاده و از این‌رو پیش‌بینی‌ می‌شود در نهایت شرکت‌های بورسی در پایان آذر ماه نیز گزارش‌هایی شبیه گزارش‌های 6ماهه داشته باشند و در واقع نباید عملکردی فراتر از انتظار برای آن متصور بود اما می توان پیش بینی کرد در پایان سال جاری شرکت ها تغییراتی هر چند اندک در صورت های مالی خود داشته باشند.


 

 

در حالی بازار سرمایه به پایان فصل پاییز نزدیک شده است، پیش بینی ها حاکی از این است که گزارش های 9 ماهه و عملکرد شرکت ها و بنگاه های اقتصادی حاضر در بازار سهام همچون گزارش های 6 ماهه و 3 ماهه ، تحول خاصی را شاهد نیستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، محمدعلی احمدزاده اصل، رییس هیات مدیره صندوق بازنشستگی فولاد در خصوص گزارش های 9 ماهه شرکت ها گفت: در سه ماه اخیر همچون سایر ماه های سال جاری، اتفاق خاصی برای شاخص های اقتصادی کشور نیفتاده و همچنان اقتصاد درگیر رکود است، به همین دلیل بعید است کارنامه عملکرد 9 ماهه شرکت های بورسی نیز دچار تغییراتی بشود.

وی مهمترین عامل تحول در سود شرکت ها را، افزایش حجم فروش کالاهای آنها دانست و گفت: بعید است تغییر خاصی در حجم معاملات شرکت های بورسی اتفاق افتاده باشد ، چراکه تغییرات خاصی در اقتصاد کشور نیفتاده بنابراین گزارش عملکرد شرکت های بورسی نیز تغییراتی نخواهند داشت.

احمدزاده اصل به رفع تحریم‌های بین‌المللی در سه هفته آتی و میانه دی ماه اشاره کرد و افزود: با توجه به آنکه مقرر شده تحریم‌ها در دی ماه و فصل زمستان از میان برداشته شود ، پیش بینی می شود اقتصاد کشور از رونق نسبی برخوردار خواهد شد که آثار آن به‌تدریج در بورس تهران نیز نمایان می‌شود اما نمی‌توان انتظار داشت که بازار سرمایه به یکباره رشدهای زیادی را تجربه کند.

رییس هیات مدیره صندوق بازنشستگی فولاد به مزیت های رفع تحریم ها اشاره کرد و گفت: با برداشته شدن این محدودیت ها، مبادلات بین المللی تسهیل خواهد شد.

به گفته احمد زاده اصل برخی صنایع بورسی مواد اولیه مورد نیاز خود را وارد می کند که با برداشته شدن تحریم های بین المللی هزینه های این شرکت ها به دلیل آسان شدن مبادلات، کاهش پیدا می کند و با کاهش بهای تمام شده کالا رو به رو خواهند شد که این موضوع در سود شرکت ها تاثیر گذارند.

وی با اشاره به اینکه برداشته شدن تحریم‌ها موجب افزایش رونق محصولات شرکت‌های صادرات محور خواهد شد، افزود: اکنون بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی به دلیل تحریم‌های بین‌المللی نمی‌توانند محصولات خود را به خارج از کشور صادر کنند اما با رفع تحریم‌ها میزان فروش محصولات افزایش می‌یابد و سودآوری آنها تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

رییس هیات مدیره صندوق بازنشستگی فولاد به میزان سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در شرکت‌های بورسی نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون اقدام خاصی برای گسترش طرح‌های توسعه‌ای و همچنین سرمایه‌گذاری شرکت‌ها اتفاق نیفتاده و از این‌رو پیش‌بینی‌ می‌شود در نهایت شرکت‌های بورسی در پایان آذر ماه نیز گزارش‌هایی شبیه گزارش‌های 6ماهه داشته باشند و در واقع نباید عملکردی فراتر از انتظار برای آن متصور بود اما می توان پیش بینی کرد در پایان سال جاری شرکت ها تغییراتی هر چند اندک در صورت های مالی خود داشته باشند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا