دبیرکل‌مجمع‌کارآفرینان‌درگفت‌وگوبااقتصادآنلاین‌هشدارداد؛

موج جدید تعدیل کارگران

موج جدید تعدیل کارگران

دبیر کل مجمع کارآفرینان با اشاره به اینکه کارت اعتباری خرید کالا با استقبال روبه رو نشده، گفت: هیچ کس به فکر بخش تولید نیست و با این شرایط به زودی با موج تعدیل کارکنان روبه رو خواهیم شد.

حمیدرضا غزنوی در گفت وگو با اقتصاد آنلاین با بیان اینکه کارت اعتباری خرید کالا با استقبال چندانی روبه رو نشده، اظهار کرد: طرح اعتباری خرید کالا به هیچ وجه نتوانست به بهبود وضعیت بخش تولید کمک کند.
وی در ادامه دلیل این امر را اتخاذ سیاست‌های اشتباه و تعلل بانک مرکزی در اجرای این طرح عنوان و اعلام کرد: دوماه زمانی که طول کشید که بانک مرکزی، شیوه اجرای این طرح را اعلام کند باعث از بین رفتن انگیزه ها برای استفاده از کارت اعتباری خرید کالا شد.
دبیر کل مجمع کارآفرینان بالا بودن میزان اقساط و کوتاه شدن زمان بازپرداخت را از دیگر عوامل موثر عنوان و تصریح کرد: اکنون استفاده از کارت اعتباری فقط برای بازنشسته ها جذابیت دارد و بانک مرکزی با آهنگ بسیار آرامی وارد اجرای این طرح شده است و این در حالی است که بسیاری از تعاونی های اعتباری و فروشگاه های شرکت ها شرایط بهتری برای فروش کالا نسبت به آنچه دولت اعلام کرده دارند.
غزنوی با بیان اینکه کسی به فکر بخش تولید نیست، گفت: با این شرایط ظرفیت تولید کاهش یافته قیمت ها به زودی افزایش می یابد و شاهد موج تعدیل کارکنان و کارگران تا پیش از پایان سال خواهیم بود.
بر اساس این گزارش طرح خرید اعتباری به عنوان دومین فاز اجرای برنامه طرح تسریع رونق اقتصادی در حالی آغاز شد نحوه استقبال از آن قابل مقایسه با طرح فروش اقساطی خودرو را نبوده است.
این طرح قرار است در فاز اول ۴ میلیون نفر بازنشسته دولتی شامل دو میلیون و ۷۰۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی و یک میلیون و ۳۰۰ هزار بازنشسته صندوق کشوری را در بر گیرد، پیش شرط هایی توسط بانک مرکزی مطرح شده که یکی از آنها این است که بیش از یک سوم درآمد مشمولان این کارت ها درگیر بازپرداخت نشود این در حالی است که بخش بزرگی از این بازنشستگان دولتی مبالغ دریافتی شان در پایان هر ماه حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان و نهایتا یک میلیون تومان است و در نتیجه توان  لازم برای باز پرداخت اقساط این طرح را ندارند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا