تشکیل کمیسیونی برای ثبت مالکیت معنوی و حقوقی؛

دلایل بخش خصوصی برای حمایت از انحلال سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان

دلایل بخش خصوصی برای حمایت از انحلال سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان

تهران- ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی ایران با اعلام حمایت بخش خصوصی از انحلال سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: سختی گیری ها و نظارت های چند لایه موجود نه تنها کمکی به مصرف کنندگان و تولید کنندگان نمی کند بلکه سبب افزایش فساد در فضای کسب و کار می شود.

محسن جلال پور دوشنبه شب در حاشیه نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران، افزود: سختگیری هایی که توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان می شود برای هر دو بخش مصرف کننده و تولیدکننده سودی ندارد.
وی افزود: فضای کسب و کار باید به گونه ای رقابتی فراهم شود که زمینه ایجاد فساد در اقتصاد را به حداقل برساند.
جلال پور با تاکید بر اینکه بدون شفافیت در فضای کسب و کار، رقابتی ایجاد نخواهد شد و نظارت های چند لایه منجر به ایجاد فساد در فضای کسب و کار می شود، گفت: اتاق بازرگانی بر این اساس با ادامه فعالیت این سازمان و همچنین تعزیرات حکومتی مخالف است.
وزیر راه و شهرسازی دو روز پیش در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل گفته بود، امیدواریم در برنامه ششم توسعه، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان منحل شود تا بتوانیم با ارتقای خدمات از مصرف کنندگان حمایت کنیم.
«عباس آخوندی» تاکید کرده بود که فقط با ارتقای خدمات می توانیم از مصرف کنندگان حمایت کنیم.

** انتظار سرمایه گذاران خارجی برای مشخص شدن وضعیت مالکیت معنوی و حقوقی
رئیس اتاق بازرگانی ایران به وضعیت مالکیت معنوی و حقوقی برای سرمایه گذاری در ایران نیز اشاره کرد و گفت: بیشتر کشورهایی که در شرایط جدید اقتصادی به ایران آمده اند برای توسعه روابط اقتصادی خود با کشورمان خواهان تعیین تکلیف وضعیت مالکیت معنوی و حقوقی برای سرمایه گذاری هستند.
وی با بیان اینکه در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی مقرر شد کمیسیونی برای ثبت مالکیت معنوی و حقوقی ایجاد شود، ادامه داد: براین اساس رئیس سازمان ثبت اسناد کشوردر این جلسه قول مساعدت برای تسریع ثبت مالکیت های معنوی و حقوقی را داد.
جلال پور افزود: قرار است کمیسیونی متشکل از نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، سازمان ثبت اسناد، مرکز پژوهش های مجلس و دولت ایجاد شود تا پیشنهادهای این کمیسیون پس از نهایی شدن به دولت ارائه شود.
وی ادامه داد: ماده 20 قانون موانع کسب و کار تاکنون 20 باراصلاحیه خورده و به این دلیل صدمه های زیادی به بخش خصوصی وارد شده است.
جلال پور با بیان اینکه، در این ماده موضوع تسویه حساب تسهیلات ارزی با نرخ روز گشایش دیده شده است، افزود: مشکلات دیگر در این زمینه، تسویه این دیون براساس نرخ ارز مرجع است به طوری که با تغییر نرخ ارز مرجع از 1226 به بیش از 2500 تومان ابهاماتی ایجاد کرده است.

** تشکیل صندوق حمایت از تولیدکنندگان آبزیان و خوراک دام
رئیس اتاق بازرگانی ایران به مشکلات تولیدکنندگان آبزیان و خوراک دام نیز اشاره کرد و گفت: براساس تصمیم های اتخاذ شده، مقرر شد صندوق حمایت از تولیدکنندگان آبزیان و خوراک دام با سرمایه گذاری 10 میلیارد تومانی تشکیل شود.
وی با بیان این که سرمایه این صندوق نسبت به پیش بینی های اولیه کاهش یافته است، افزود: بر این اساس این صندوق با سرمایه گذاری 10 میلیارد تومانی دولت با سهم 49 درصد و 51 درصد سهم بخش خصوصی آغاز به کار می کند.
جلال پور گفت: نرخ تسهیلات این صندوق دارای کارمزد چهار درصد بوده که به تولید کنندگان دام طیور، آبزیان و خوراک دام اختصاص می یابد.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا