آخوندی عنوان کرد

چابهار در پسابرجام شاهد سرمایه‌گذاری‌های خارجی است

چابهار در پسابرجام شاهد سرمایه‌گذاری‌های خارجی است

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم امضای قرارداد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور در جمع خبرنگاران گفت: ما امروز ۳ هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بنادر ایران را با بخش خصوصی امضا کردیم اولین آنها، سرمایه‌گذاری در چابهار به ارزش بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای توسعه بندر شهید بهشتی بود که با حمایت صندوق توسعه ملی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در سیستان و بلوچستان، عباس آخوندی در مراسم گرامی داشت هفته حمل و نقل و تقدیر از فعالان حمل و نقل دریایی افزود: این اولین بار است که بخش خصوصی ایران در بخش زیرساخت ورود می‌کند و همچنین نخستین بار است که صندوق توسعه ملی این تسهیلات را از محل بند «واو» تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۴ اعطا می‌کند و سازمان بنادر و دریانوردی هم بازپرداخت آن را تضمین کرده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: عمده سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه پس‌کرانه‌ها در زمینه ایجاد انبارها و بخش‌های مختلف اراضی بندری است .

آخوندی در ادامه خاطرنشان کرد: خوشبختانه بخش خصوصی تمایل خوبی به سرمایه‌گذاری در بنادر ایران اعم از بنادر شمالی و جنوبی پیدا کرده است.

وی افزود: سال گذشته این مقدار سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بود که امسال به ۳ هزار ۷۷۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. سرمایه‌گذاری‌های دیگری هم در دست مذاکره داریم که در آینده انجام می‌شود امیدوارم با این اتفاقات شاهد توسعه اقتصاد صنایع دریایی و بندری باشیم و مطمئن باشید که می‌توانیم به تدریج اندیشه توسعه سواحل مکران که از نظر تراکم جمعیتی در حال حاضر چیزی حدود ۴.۸ نفر در هر کیلومتر مربع است را عملیاتی کنیم و شاهد عمران و آبادانی شهرهای بندری شمالی و جنوبی ایران باشیم. در دوره پسابرجام هم شاهد سرمایه‌گذاری‌های خارجی خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: ما عمده‌ترین بحثی که در بخش افق ۱۴۰۴ داریم این است که بتوانیم فازهای ۲ و ۳ توسعه بندر شهید رجایی را تکمیل کرده و فازهای اول و دوم توسعه بندر شهید بهشتی چابهار را هم به پایان برسانیم و بندر جاسک را هم توسعه داده باشیم. همچنین شاهد توسعه بنادر خرمشهر و ماهشهر باشیم. امیدواریم با این اتفاقات و حجم سرمایه‌گذاری‌ها در بنادر بتوانیم عقب‌ماندگی‌های گذشته را جبران کنیم.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا