بازسازی شبکه‌های فرسوده آبی از مهمترین سیاست‌های وزارت نیرو است

بازسازی شبکه‌های فرسوده آبی از مهمترین سیاست‌های وزارت نیرو است

معاون پشتیبانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: بازسازی شبکه‌های فرسوده آبی را از جمله مهمترین سیاست‌های کاری وزارت نیرو است.

به گزارش خبرنگار ایسنا از خراسان جنوبی، شاهین پاکروح، در دیدار با استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه وزارت نیرو در برنامه پنجم توسعه موظف شده تا تاسیسات فاضلاب شهرهای کشور را به مرز ۶۰ درصد برساند، گفت: به دلیل محدودیت‌های مالی و اعتباری که دولت با آن مواجه بود این مهم به خوبی محقق نشد.

وی بازسازی شبکه‌های فرسوده آبی را از جمله مهم‌ترین سیاست‌های کاری وزارت نیرو دانست و تصریح کرد: در موضوع کاهش هدررفت منابع آبی نیز اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و ظرفیت‌های اعتباری بسیار خوبی نیز پیش بینی شده که می‌تواند مورد توجه مسئولین این بخش در خراسان جنوبی قرار گیرد.

معاون پشتیبانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به مشکلات زیرساختی در موضوع فاضلاب در خراسان جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: توسعه فاضلاب شهری و روستایی نیز از دیگر برنامه‌های وزارت نیرو است که امیدواریم با اجرای آنها مشکلات موجود در این بخش نیز به حداقل کاهش یابد.

پاکروح اظهارکرد: با توجه به فرسوده بودن شبکه های آبی، سالانه ۳۰ درصد از منابع آبی به این دلیل هدر می‌رود.

وی موضوع تامین آب را یکی از مهمترین مطالبات مردمی استان دانست و تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که در این زمینه صورت گرفته و با تصویب دولت مقرر شد 1090میلیارد ریال اعتبار با تصویب هیات وزیران به منظور تکمیل طرح‌های مقابله و پیشگیری از خشکسالی و سایر حوادث احتمالی به تفکیک طرح و پروژه به استان اختصاص یابد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا