رایزن تجاری اتریش:

دنبال شراکت اقتصادی در ایران هستیم

دنبال شراکت اقتصادی در ایران هستیم

بیرجند-رایزن تجاری اتریش در ایران گفت: علاوه بر هیئت های تجاری برای مراودات یک نوع همکاری و شراکت اقتصادی را در ایران دنبال می‌کنیم.

توماس موتیگ، ظهر دوشنبه در نشست معرفی فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری استان خراسان جنوبی برای همکاری های دوجانبه با اتریش بیان داشت: پیروزی کشور ایران نتایج خوب اقتصادی و فرهنگی به ویژه در ارتباطات بین المللی داشته است.

وی با بیان اینکه با وجود تحریم های اخیر در ایران علاقه ای که بازرگانان برای توسعه همکاری های اقتصادی دارند نشان دهنده گرایش ها به سمت همکاری های بیشتر با ایران است، افزود: در سال گذشته کشور اتریش ۲۰ درصد همکاری اقتصادی و تجاری با ایران داشته است.

وی افزود: پیش بینی می شود در سال آینده نیز این همکاری ها ۲۰ درصد افزایش داشته باشد.

موتیگ با اشاره به اینکه به دنبال برطرف کردن موانع و مشکلات هستیم، افزود: همکاری های تجاری بسیار مهم است اما همکاری های انسانی و اعتماد متقابل در ارتباط با تجارت تاثیرات بسیار خوبی دارد.

وی با بیان اینکه دو کشور ایران و اتریش مشترکات فراوانی با یکدیگر دارند، گفت: باید علاوه بر هیئت های تجاری یک نوع همکاری و شراکت اقتصادی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در سفر اخیر رییس جمهور اتریش به ایران ۱۲ سند بین طرفین به امضا رسیده است، افزود: با توجه به رفع تحریم ها در ایران امیدواریم همکاری های بین دو کشور رشد و توسعه بیشتری داشته باشند.

رایزن تجاری اتریش در ایران افزود: امیدواریم همکاری های بانکی بیشتر شوند و بانک های اتریشی بتوانند وارد ایران شوند و کار خود را شروع کنند.

معرفی شاخص ها و ظرفیت های اقتصادی خراسان جنوبی

رئیس سازمان امور اقتصاد و دارایی خراسان جنوبی نیز در این نشست اظهار کرد: وجود منطقه ویژه اقتصادی در مرکز استان از  توانمندی ها و پتانسیل های استان خراسان جنوبی است.

مهدی رمضانی با بیان اینکه دو گمرک و چهار بازارچه رسمی در استان وجود دارد، افزود: امکان بهره گیری غنی از انرژی های خورشیدی و بادی از دیگر پتانسیل های استان است.

رئیس سازمان امور اقتصاد و دارایی استان خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت های بخش کشاورزی استان، اظهار کرد: ۱۶ درصد جمعیت شتر کشور و چرخه کامل تولید مرغ بومی و بز کرکی از قابلیت های دامی استان است.

رمضانی با بیان اینکه وجود ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی از مزیت های استان در بخش صنعت است، افزود: مراکز دانشگاهی، آموزش عالی و وجود نیروهای جوان تحصیل کرده از دیگر مزایا در بخش صنعت استان است.

وی افزود: تایر، سیمان، کاشی و سرامیک، کنسانتره زغال سنگ، پودرهای مکانیزه معدنی، اکسید منیزیم و شمش منیزیم از تولیدات مهم استان خراسان جنوبی است.

وی با اشاره به اینکه پروژه های سرمایه گذاری خوبی در بخش معدن در استان صورت گرفته است، افزود: منابع فلزی و غیر فلزی با ظرفیت ذخیره سازی بیش از یک و نیم میلیارد تن از جمله این پروژه ها است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا