رئیس اتاق بازرگانی ایران:

تقویت بنیه اقتصادی نیازمند استفاده درست از ظرفیت های علمی کشور است

تقویت بنیه اقتصادی نیازمند استفاده درست از ظرفیت های علمی کشور است

کرج - رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت که از ظرفیت بالای علمی دانشجویان و نیروی انسانی موجود در کشور تا کنون به نحو شایسته بهره برداری نکرده ایم تا بتوایم بنیه اقتصادی کشور را به نحوه مطلوب تقویت کنیم.

محسن جلال پور روز دوشنبه در سومین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه در محل دانشکده ادبیات دانشگاه خوارزمی، با اشاره به اینکه امید است برگزاری چنین همایش هایی به نقطه روشن برسد، اظهار داشت: باید حلقه مفقوده در راستای تعامل صنعت و دانشگاه از طریق برگزاری این گونه مراسم شناسایی و مشکلات موجود در این بخش برطرف شود.
وی افزود: برغم وجود ظرفیت های فراوان در دانشگاه و صنعت کشور اما تا کنون به نقطه مطلوبی در این بخش به سبب عدم همکاری بین این دو، دست نیافته ایم.
وی با بیان اینکه تمدن و سابقه علمی کشور بسیار فراتر از حد تصور است به نحوی که این ایران بیش از 6 هزار سال سابقه دانشگاهی در دوره های مختلف را تجربه کرده است، اظهار داشت: باید مسائل و مشکلات زیر بنایی کشور به منطور بهبود روابط و تعامل صنعت و دانشگاه برطرف شود.
جلال پور ادامه داد: کشور ما در بخش اقتصاد به مولفه های گوناگونی نظیر بهره وری، کیفیت، نوآوری، خلاقیت و غیره نیاز دارد که تا کنون به این موارد توجه جدی صورت نگرفته و باید از توسعه های دولتی و نفت محور فاصله بگیریم.
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: مادامی که تحقیق و کار دانشگاهی پاسخگوی مشکلات بخش صنعت نباشد و صنعت نیز به دنبال کسب یارانه و رانت های دولتی باشد، مشکلات این حوزه برطرف نمی شود.
وی با تاکید بر اینکه ایجاد بستر تعامل صنعت و دانشگاه به اجبار و نه اختیار در حال فراهم شدن است، افزود: باید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب قدم بر داشت و ظرفیتی علمی کشور با بخش صنعت پیوند بخورد .

* کاهش وابستگی به نفت جامعه را به اقتصاد دانش بنیان هدایت می کند
میرمحمد صادقی دبیرکل همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه نیز در این همایش گفت: باید ضمن کاهش وابستگی به نفت به سمت اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه چهارمین دوره همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه در خراسان رضوی برگزار می شود، افزود: بومی سازی تعامل صنعت و دانشگاه از جمله اقدامات قابل اهمیتی است که باید نسبت به آن توجه ویژه ای داشت.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری این همایش همه ساله در یک استان خاص کمک شایانی در رفع مشکلات و مسائل خاص هر منطقه در این بخش می کند.
رئیس موسسه آموزش اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه تامین بودجه دانشگاه توسط دولت سبب شده بود که دانشگاه نیازی به تعامل با صنعت احساس نکند، تصریح کرد: باید به سمت و سویی حرکت کرد تا تحقیقات دانشگاهی و دانشجویان تجاری سازی شود.
وی با تاکید بر اینکه صنعت کشور به نوآوری نیاز دارد که به طور قطع دانشگاه در این زمینه می تواند مساعدت های لازم را داشته باشد، گفت: در اتاق ایران طبق اساسنامه و قانون، آموزش فعالان اقتصادی از جمله وظایف این بخش به شمار می آید.
دبیرکل همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه با اشاره به کلینیک کسب و کار در موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق ایران گفت: در این کلینیک بستر تعامل بیش از پیش صنعت و دانشگاه در کشور فراهم می شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا